1. Směr Asie
Dramatický přesun prodejů a produkce do Asie. Růst regionu povede k přesunu výroby do oblastí s nízkými mzdovými náklady. 300 tisíc pracovních míst v Evropě bude ohroženo.
2. Co je malé, je hezké
Segment malých vozidel svým růstem výrazně předčí ostatní. Extrémní úspěch levných aut bude odezvou na globální vnímání automobilu jako spotřebního zboží.
3. Demotorizace
Zvláště mezi mladými lidmi padá auto z předních příček hodnotového žebříčku. Podíl majitelů aut klesá ve velkých městech. Do roku 2025 klesne i mimo industrializované země.
4. Elektrifikace
Podle nejoptimističtějšího scénáře budou elektromobily v roce 2025 tvořit 10 procent z celkového počtu prodaných automobilů. Hybridní pohon bude ve 40 procentech vozidel. Polovina vyrobených aut bude stále mít spalovací motor.
5. Stále online
V roce 2025 bude mnoho vozidel připojeno k internetu. Auta budou online posílat a přijímat provozní informace. Inteligentní dopravní řešení ale budou v roce 2025 stále vzdálenou vizí.
6. Nové obchodní modely
Zavedení hráči musí bojovat s producenty levných aut a nových technologií. Nové obchodní modely, včetně sdílení aut do roku 2025 získají na důležitosti.
7. Nedostatek specialistů
Státům se stárnoucí populací chybí inženýři a specialisté. Výrobci aut a producenti dílů nemohou rozšiřovat svá oddělení výzkumu a vývoje do zahraničí.
8. "Glokální" organizace
Úspěšní globální hráči opustí centralizovanou strategii. "Globální na lokální úrovni" V roce 2025 budou mít tyto firmy řadu regionálních ředitelství, která jim umožní rychle reagovat na specifické požadavky konkrétního trhu.
9. Pružnost výroby
Automobilový průmysl se musí otevřít a učit se od ostatních odvětví. V budoucnu přežijí jen ty nejpřizpůsobivější firmy.
10. Slučování versus bujení
Trend fúzí a konsolidace bude pokračovat. Velkým firmám ale bude vyrůstat stále nová konkurence i z oblastí mimo automobilový průmysl.