Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

10 trendů autoprůmyslu. Co pofrčí v roce 2025?

Ekonomika

  15:36
V roce 2025 bude na celém světě vyrobeno 120 milionů aut. 65 až 85 procent z nich bude pohánět spalování benzinu nebo nafty. Regionem zaslíbeným výrobcům je Asie. Prim budou hrát malá a levná auta.

Pařížský autosalon. Renault Twizy Zero Emission, variace na elektromobil foto: Reuters

Čínský dělník1. Směr Asie
Dramatický přesun prodejů a produkce do Asie. Růst regionu povede k přesunu výroby do oblastí s nízkými mzdovými náklady. 300 tisíc pracovních míst v Evropě bude ohroženo.

VW Bully - elektrický minibus2. Co je malé, je hezké
Segment malých vozidel svým růstem výrazně předčí ostatní. Extrémní úspěch levných aut bude odezvou na globální vnímání automobilu jako spotřebního zboží.

Řidič - ilustrační foto.3. Demotorizace
Zvláště mezi mladými lidmi padá auto z předních příček hodnotového žebříčku. Podíl majitelů aut klesá ve velkých městech. Do roku 2025 klesne i mimo industrializované země.

Elektromobil Fiat Fiorino.4. Elektrifikace
Podle nejoptimističtějšího scénáře budou elektromobily v roce 2025 tvořit 10 procent z celkového počtu prodaných automobilů. Hybridní pohon bude ve 40 procentech vozidel. Polovina vyrobených aut bude stále mít spalovací motor.

Superrychlý internet - ilustrační foto5. Stále online
V roce 2025 bude mnoho vozidel připojeno k internetu. Auta budou online posílat a přijímat provozní informace. Inteligentní dopravní řešení ale budou v roce 2025 stále vzdálenou vizí.

Wiesmann Spyder 6. Nové obchodní modely
Zavedení hráči musí bojovat s producenty levných aut a nových technologií. Nové obchodní modely, včetně sdílení aut do roku 2025 získají na důležitosti.

Moderní technika.7. Nedostatek specialistů
Státům se stárnoucí populací chybí inženýři a specialisté. Výrobci aut a producenti dílů nemohou rozšiřovat svá oddělení výzkumu a vývoje do zahraničí.

Globální ekonomická krize8. "Glokální" organizace
Úspěšní globální hráči opustí centralizovanou strategii. "Globální na lokální úrovni" V roce 2025 budou mít tyto firmy řadu regionálních ředitelství, která jim umožní rychle reagovat na specifické požadavky konkrétního trhu.

Montážní linka vozů Škoda Octavia 13. dubna v Mladé Boleslavi. 9. Pružnost výroby
Automobilový průmysl se musí otevřít a učit se od ostatních odvětví. V budoucnu přežijí jen ty nejpřizpůsobivější firmy.


Na většině radnicích si už koaliční partneři potřásli rukou.10. Slučování versus bujení
Trend fúzí a konsolidace bude pokračovat. Velkým firmám ale bude vyrůstat stále nová konkurence i z oblastí mimo automobilový průmysl.


Témata: Firmy a trhy, Asie, Evropa