Adidas věří, že jí nová strategie v příštích pěti letech pomůže k rychlejšímu růstu zisku a tržeb.
„Vrátíme výrobu tam, kde jsou hlavní trhy,“ sdělil výkonný ředitel Herbert Hainer. Firmě v současnosti trvá šest týdnů, než přepraví výrobky z Asie do Evropy. Podle Hainera je to ale příliš dlouho. „Roboti mohou být všude,“ uvedl mimo jiné.
Reeboku bude bez Adidasu líp, tvrdí asijské fondy. Chtějí značku koupit |
Společnost spolupracuje s německými podniky a vládou na inovacích v robotice a na strojích, které dokážou sportovní boty „uplést“, místo aby se šily ručně.
Firmě by to mohlo přesunout výrobu z Číny, Kambodži, Laosu a Vietnamu. Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by firmě mohly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy. Ty se podle pozorovatelů daří lépe nastolovat americké Nike, která ubírá Adidasu podíl na trhu.
Adidas chce kromě Nike konkurovat i oděvním řetězcům jako H&M, které rozšířili sortiment o oblečení na sport a samy již na změny ve vkusu a požadavcích zákazníků reagují rychleji.
Adidas založil v roce 1949 německý výrobce obuvi Adi Dassler. Firma předpokládá, že jí tržby do roku 2020 stoupnou o téměř polovinu na zhruba 22 miliard eur (604,6 miliardy korun) a čistý zisk se bude každý rok zvyšovat průměrně o 15 procent.