4. srpna 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Africké safari bez indického tygra či moc horký písek. Na co si Češi stěžují u cestovek?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Tygr | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tygr | foto: Shutterstock
Uprostřed sezony letních dovolených přibývají v databázích cestovních kanceláří stížností klientů. Týkají se zklamaných očekávání či letecké dopravy. Některé z nich jsou oprávněné, jiné mají bizarní příchuť. Jeden z českých klientů třeba poslal stížnost na to, že při africkém safari nespatřil indického tygra.

Stěžovat by si lidé měli, pokud při dovolené nedostanou to, co jim cestovní kancelář slíbila. Třeba dostatečně velký pokoj nebo stravování all inclusive.

„Většina stížností začíná nešťastným výběrem. V momentě, kdy je očekávání klienta jiné než realita. Proto doporučujeme se při výběru dovolené obrátit na proškolené zaměstnance cestovní kanceláře,“ radí například marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zima.

Podle něj může tento problém nastat u některých nákupů na srovnávacích serverech, kdy si lidé občas koupí něco, co vlastně nechtějí. Pak jsou tu ovšem i stížnosti, na jejichž nemá vliv způsob, jakým si člověk dovolenou pořizuje.

„Stížnosti klientů se týkají převážně letecké dopravy. Zaznamenali jsme však i několik kuriózních stížností. Například když se pánovi při míchání kávy rozpustila lžička,“ popisuje mluvčí Firo-Tour Eva Němečková.

Server Lidovky.cz přináší výběr nejbizarnějších stížností nasbíraný českými cestovními kancelářemi.

  • „Písek byl příliš horký.“
  • „Paní v moři ztratila brýle a požadovala po nás náhradu, neboť jsme jí neupozornili na toto riziko.“
  • „Odliv moře byl příliš velký.“
  • „Při poznávacím zájezdu do Švýcarska se klient rozčiloval, že při pohledu na horu Jungfrau nevidí ‚mladou paní‘.“
Jedna ze stanic železnice, během cesty na vrchol projíždí soupravy dvěmi zastávkami.
  • „Větev stromu kazila výhled na moře.“
  • „V moři plavaly ryby.“
  • „Na pláži jsme si dali gyros a to vůbec nebyl gyros, jak má být. To když si ho dám u nás na nádraží, to je gyros, ale tohle...“
  • „Cikády byly příliš hlasité.“
  • „Pán poslal stížnost, protože v Africe na safari neviděl indického tygra.“
  • Jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali využívat polopenzi a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení.“
  • „Objednali jsme si zájezd do penzionu No name, ale ubytovali jste nás v úplně jiném penzionu s jiným jménem.“

NEJVĚTŠÍ LETOŠNÍ HITY CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ

  • České cestovní kanceláře si pochvalují zájem o Turecko. Tvrdí, že jde o neustále rostoucí trh s kvalitními službami a častou možností jíst v hotelích v módu all inclusive.
  • Zájem podle informací prodejců neopadl ani o Řecko. Naopak může být výhodné vyrazit tam s hotovostí, o níž je kvůli bankovním omezením velký zájem.
  • Stálicí je Egypt, kde navzdory „uvěznění“ v přísně střežených resortech panuje dobrý poměr mezi cenou a úrovní služeb. Lákavé je třeba potápění v moři plném korálů.
  • Populární jsou podle cestovních kanceláří i široké pláže v Bulharsku s čistým mořem a slušnými cenami. Výhodou je, že se tam turisté občas domluví česky nebo rusky.

mipMichal Pavec
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.