Upozornil na to deník MF DNES. Agentuře trvalo sedm let, než na problém přišla. Podle jejího advokáta Petra Mikysky ministerstvo zemědělství nikdy nedostalo právo přidělovat logo dalším firmám.
Resort zemědělství se ale brání, podle něj jsou nároky agentury neoprávněné. Státní zemědělský intervenční fond proto jednotlivým firmám doporučil, aby výzvu reklamní agentury ignorovaly.
Klasa - národní značka kvality
|
Podle advokáta Mikysky se reklamní agentuře zatím nikdo z ministerstva neozval. "Prozatím nás nikdo z ministerstva ani Státního zemědělského intervenčního fondu nekontaktoval. Jakmile se tak stane, předložíme jim dokumenty, které tvrzení klienta dokazují," řekl advokát reklamní agentury.
Zkusit to? Za 11 milionů to stojí
Ocenění v současné době nosí 1323 produktů od 227 českých a moravských výrobců. Pokud by firmy začaly pokuty platit, agentura by tak mohla získat přes 11 milionů korun.
Do soutěže o logo značky Klasa se v roce 2003 mohli přihlásit profesionálové i amatéři. Soutěž vyhrála agentura Noesis Advertising, která si logo objednala právě u firmy Štrob, Širc & Slovák. Ministerstvo za vytvoření značky zaplatilo téměř 400 tisíc.
Klasa - projekt za miliony
Klasu ministerstvo uděluje od roku 2003. Označení mělo posílit zájem Čechů o tuzemské potraviny před vstupem země do Evropské unie a mělo nahradit nepříliš úspěšnou známku Czech Made.
Přesto první rok, kdy ministerstvo začalo Klasu rozdávat, to spotřebitele příliš nezaujalo. Od začátku roku 2004 značku spravuje Odbor pro marketing Státního zemědělského intervenčního fondu. Ministerstvo zemědělství pod vedením Jaroslava Palase (ČSSD) pro rok 2004 uvolnilo na propagaci Klasy 200 milionů korun. Za rok 2010 by mělo putovat do reklamy pro tuzemské výrobky 50 milionů.