2. prosince 2016 13:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Alza.cz bude objíždět venkov pojízdnými prodejnami. Usnadní tím i reklamace

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Mobilní prodejna Alza StreetShop. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mobilní prodejna Alza StreetShop. | foto: Archiv dopravce
PRAHA Největší tuzemský e-shop Alza.cz začíná v regionech provozovat pojízdné prodejny nazvané Alza StreetShop. První vůz měl v pátek vyjet na Vysočině, od příštího týdne se služba rozšíří na západ Čech. Postupně mají mobilní prodejny jezdit do stále většího počtu měst, a to v pravidelných intervalech. Konkurence podobnou novinku nechystá.

V pojízdné prodejně budou mít zákazníci možnost si vyřídit vše jako v kamenných pobočkách. Kromě asistovaného prodeje a výdeje zakoupeného zboží například i reklamace či vracení zboží a prodej přímo na místě. Vozy budou v terénu i o víkendech. „Námět nám dali zákazníci a my jsme rádi, že tak můžeme opět zvýšit laťku kvality a dostupnosti služeb,“ uvedl marketingový ředitel Karel Kučera.

Dvojka na trhu Mall.cz mobilní prodejny nechystá, zaměřuje se spíše na pokrytí země výdejními místy, kterých má nyní 104. „Zákazníci si naše výdejní místa oblíbili a využívají je čím dál více. Aktuálně jejich podíl tvoří v rámci veškerého doručování zboží 40 procent a toto číslo nadále stoupá,“ uvedl mluvčí Jan Řezáč.

Ani Kasa.cz mobilní pobočky zatím nepřipravuje. „Od prosince jsme navýšili počet výdejních míst z 55 na aktuálních 82 a budeme v novém roce přidávat postupně další,“ uvedla mluvčí Andrea Čižmářová.

Obrat českých internetových obchodů letos přesáhne 96 miliard Kč, meziročně tak bude o 19 procent vyšší. Nejrychleji roste on-line prodej oblečení, jídla, vybavení domu a zahrady či kosmetiky. Počet internetových obchodů v ČR druhý rok klesá, aktivních je jich 36 200.

Pojízdné prodejny, které po roce 1989 kvůli konkurenci obchodních řetězců a změně nákupních zvyklostí Čechů z venkovských oblastí téměř vymizely, v poslední době zažívají renesanci a vracejí se zpět do českých měst a obcí. Zatímco ale dříve velké pojízdné prodejny nabízely smíšené zboží, tak v posledních letech jsou mobilní obchody zpravidla menší a jejich sortiment je zaměřen na čerstvé pečivo, masné výrobky či farmářské produkty.

Podle údajů Svazu českých a moravských spotřebních družstev ještě v roce 1991 venkovské oblasti České republiky křižovalo zhruba 115 velkých pojízdných prodejen, které provozovaly tehdejší Jednoty. Pojízdné obchody si ale na sebe po roce 1989 nedokázaly vydělat a v následujících letech jejich počet rychle klesal a například v roce 2005 jich po českém venkově jezdilo už jen několik posledních, které se často neobešly bez finančních příspěvků od obcí.

ČTK
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz