Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Anheuser chce obětovat Plzeňský Prazdroj kvůli nákupu svého konkurenta

Evropa

  11:15
BRUSEL - Největší světový výrobce piva Anheuser-Busch InBev zamýšlí prodat veškerá aktiva konkurenčního pivovaru SABMiller ve střední a východní Evropě, aby získal souhlas Evropské unie s jeho převzetím.

Pivo Pilsner Urquell v plechovce. foto: Plzeňský Prazdroj

SABMiller je nyní majitel Plzeňského Prazdroje. V regionu střední a východní Evropy působí také v Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku.

Plánovaný odprodej souvisí s převzetím britského pivovaru za 100 miliard dolarů, na kterém se pivovary dohodly loni.

DALŠÍ ČTENÍ:

AB InBev předložil Evropské komisi aktualizovaný návrh, ve kterém slíbil, že aktivity SABMiller na zmíněných trzích odprodá. Bude to však záviset na úspěšném dokončení akvizice SABMiller, které se očekává v letošním druhém pololetí. Brusel by měl rozhodnutí vynést do 24. května.

Součástí zamýšleného odprodeje je řada předních značek piv na zmíněných trzích, jako je Pilsner Urquell v České republice a Dreher v Maďarsku, uvedl AB InBev. Pivovar předpokládá, že mezi potenciálními kupci by o ně mohl být značný zájem.

Geneze kolosu

AB InBev se již kvůli akvizici dohodl na prodeji několika značek pivovaru SABMiller, jako Peroni a Grolsch, a souvisejících aktivit. Za 2,55 miliardy dolarů je koupí japonská skupina Asahi Group Holding.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson. Skupina SABMiller vlastní Plzeňský Prazdroj.

Čeští pivaři loni ‚přepili‘ rok 2014. Pivovary se ale radují hlavně z exportu

AB InBev a SABMiller se v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva. Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii.

Udělení souhlasu by díky navrhovanému odprodeji středo- a východoevropských značek mohlo být snazší, přestože východní Evropa mezi hlavní činnosti AB InBev nepatří, napsal Reuters.

Autor:

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.