Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Apple je nejcennější světovou značkou

Ekonomika

  8:35
LONDÝN - Do čela nejcennějších firemních značek světa letos vystoupil výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple, který tak ukončil čtyřletou dominanci internetové společnosti Google. Apple hodnotu své značky za poslední rok díky telefonům iPhone a tabletům iPad zvýšil o 84 procent na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun). Uvedla to v pondělí společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek BrandZ.

Obchod firmy Apple v New Yorku foto: Reuters

Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho produkty stále viditelnější v podnikovém prostředí, a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více toSteve Jobs představuje iPad2 podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walshe agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT&T a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desátá místo.

Čtěte také:

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám,.

Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila o 17 procent na 2,4 bilionu dolarů. Millward Brown vychází ve svém ocenění značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!