9. května 2011 8:35 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Apple je nejcennější světovou značkou

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Obchod firmy Apple v New Yorku | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obchod firmy Apple v New Yorku | foto: Reuters
LONDÝN Do čela nejcennějších firemních značek světa letos vystoupil výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple, který tak ukončil čtyřletou dominanci internetové společnosti Google. Apple hodnotu své značky za poslední rok díky telefonům iPhone a tabletům iPad zvýšil o 84 procent na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun). Uvedla to v pondělí společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek BrandZ.

Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho produkty stále viditelnější v podnikovém prostředí, a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více toSteve Jobs představuje iPad2 podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walshe agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT&T a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desátá místo.

Čtěte také:

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám,.

Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila o 17 procent na 2,4 bilionu dolarů. Millward Brown vychází ve svém ocenění značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz