22. května 2012 3:03 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Exkluzivní žebříček: Apple
je nejdražší značka na světě

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Mimořádná tisková konference firmy Apple | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mimořádná tisková konference firmy Apple | foto: ČTK
Značka Apple je opět nejsilnější. Podle exkluzivního žebříčku společnosti Millward Brown, který má server Lidovky.cz k dispozici, je její hodnota 182,9 miliardy dolarů. Pořadí ovládla již podruhé za sebou. Radovat se může i Facebook, který byl podle analytiků ještě před vstupem na burzu nejrychleji rostoucí značkou.

Růst nejsilnějších značek nezastavila ani nejistá ekonomická situace. Svědčí o tom mimo jiné i tom, že prvních deset firem si postavení více méně udrželo. Jen IBM na druhém místě předstihlo Google. Mírně si pohoršily také telekomunikační firmy AT&T a China Mobile.

Nejhodnotnější globální značky pro rok 2012
PořadíNázev firmyHodnota značky v r. 2012 (v mld. $)
1.Apple (technologie)182,951
2.IBM (technologie)115,985
3.Google (technologie)107,857
4.McDonald's (fast food)95,188
5.Microsoft (technologie)76,651
6.Coca-Cola (nealko nápoje)74,286
7.Marlboro (tabákové výrobky)73.612
8.AT&T (komunikace)68,870
9.Verizon (komunikace)49,151
10China Mobile (komunikace)47,041

"Značky jsou pro své vlastníky jakousi pojistkou," říká Eileen Campbell, globální ředitelka výzkumné agentury Millward Brown. "I přes pokračující období ekonomické nestability, politické nejistoty a množících se přírodních katastrof, které zasáhly značky v různých odvětvích, celková hodnota nejsilnějších světových značek v mnoha kategoriích stále narůstá, a tak jsou schopny zajistit svým firmám stabilitu."

Výzkum BrandZ Top 100 nejhodnotnějších světových značek sestavuje pořadí prvních 100 značek dle jejich dolarové hodnoty. Tým odborníků ji zjišťuje kombinací analýz finančních údajů a síly značky z hlediska vztahu se zákazníky.

V rozmení let 2006 a 2012, kdy Millward Brown žebříček sestavuje, vzrostla souhrnná hodnota nejhodnotnější stovky společností na 2.4 bilionu dolarů.

"Značky zajišťují svým vlastníkům konkurenční výhodu, ospravedlňují vyšší cenu a také představují jakýsi ochranný val pro případ krize nebo ekonomických turbulencí," vysvětluje David Roth z WPP. "Apple pokračuje v inovacích a zachovává si svůj status ‘luxusní’ značky, čelí však budoucí velké konkurenci v podobě Samsungu," popisuje Roth. Podle něj jihokorejská firma boduje především díky řadě Galaxy a úspěšně tak útočí na Apple. "Profiluje se jako ‘cool‘ alternativa k všudypřítomnému iPhonu a přitom je k mání za rozumnou cenu," myslí si Roth.

samMartin Samek
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz