4. září 2016 8:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Aston Martin chce vedle automobilů
Jamese Bonda nabízet i dětské kočárky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Daniel Craig a Aston Martin v bondovce Skyfall | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Daniel Craig a Aston Martin v bondovce Skyfall | foto: Skyfall
Londýn Automobilka Aston Martin, s jejímiž luxusními sportovními vozy se mimo jiné prohání legendární agent 007 James Bond, expanduje mimo silnice. Chce kupříkladu nabízet jachty, kabelky, kočárky či byty, píše agentura Bloomberg.

Firma otevřela nový obchod v exkluzivní londýnské čtvrti Mayfair, nákupní Mekce, kde se mimo jiné nachází i obrovská prodejna firmy Louis Vuitton. Otevření vlastního obchodu je zatím největším pokusem automobilky udělat ze značky Aston Martin dodavatele veškerého luxusního zboží, nejen výkonných aut. Obchod nabízí okrasné mísy, dětské kočárky za 3000 liber (97.000 Kč) či víkendové tašky za 1100 liber (35.000 Kč). Ambice firmy jsou však ještě větší.

„Nebylo by skvělé, kdybyste někde v luxusním přístavu byli v bytě Aston Martin, na parkovišti měli svůj vůz Aston Martin a nedaleko zakotvenou svou loď Aston Martin?,“ řekl generální ředitel firmy Andy Palmer v rozhovoru s agenturou Bloomberg při otevření prodejny.

Rozšíření značky mimo auta sice přináší riziko pro image firmy, jeden z posledních nezávislých výrobců luxusních aut však nemá příliš na výběr. Firma potřebuje najít nové zdroje příjmů, které by jí pomohly vrátit se do roku 2018 k zisku a připravit se na případnou primární nabídku akcií.

Strategie Aston Martin odráží snahu jiných luxusních značek rozšířit aktivity mimo zavedené pozice na trhu. Například firma Fendi expanduje do oblasti hotelů a švýcarské hodinářství Hublot do lyží. Automobilce Ferrari však její snaha konkurovat firmám jako Hermés a Prada moc nevychází, protože její luxusní zboží koliduje s potřebou nabízet zboží fanouškům jejího závodního týmu Formule 1 za dostupné ceny.

Společnost Aston Martin doufá, že její výhled dále podpoří nové obchodní dohody s Čínou, USA a Indií. A podpořit značku, která se v září chystá dodat svoji první jachtu, má i nový obchod, protože elitní londýnskou čtvrtí procházejí bohatí turisté. „Jsme uprostřed Mayfair. Kolem nás jsou všechny luxusní značky, ale v mnoha případech zvuky kroků kolem našeho obchodu nepatří Britům, ale Arabům, Číňanům, Japoncům a Američanům,“ dodal Palmer.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz