Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Audi a BMW svedou boj o nejprodávanější značku v Čechách

Ekonomika

  14:11
PRAHA - Příští měsíce rozhodnou o tom, která z luxusních značek bude letos nejprodávanější na českém trhu. Rozdíly mezi Audi a BMW jsou zatím nepatrné. Luxusní automobilové značky se připravují na finále letošního souboje o post jedničky v prodejnosti na českém trhu. Ten čtrnáct let držela značka Audi patřící do koncernu Volkswagen, letos je zatím ale lepší konkurenční BMW.

Vede ovšem velice těsně. Poslední měsíce roku ale patří v autoprůmyslu k nejdůležitějším. Historicky dochází mezi výsledky v září a v říjnu k nárůstu o stovky prodaných aut. Automobilky jsou připraveny toho využít.

Petr Neústupný, šéf českého zastoupení Audi, v rozhovoru pro LN řekl, že nejlepší prodejní měsíc teprve očekává. K trendu zvýšené poptávky na konci roku chce značka přispět i uvedením dvou nových modelů. Jde o nejmenší vůz automobilky, označený jako A1. Je navržen tak, aby zaujal širší veřejnost a masově se prodával. Jeho cena začíná na čtyřech stech tisících. Druhým modelem je A7, prostorná limuzína, jejíž cena začíná na milionu a třech stech tisících korun.

Nejprodávanější modely letošního roku

BMW 5 410 kusů cena od 1 115 400 Kč

Mercedes-Benz E 435 kusů cena od 954 000 Kč

Audi A4 436 kusů cena od 727 200 Kč

BMW konec roku také nepodceňuje. Přistoupilo k významné personální změně. Novým manažerem prodeje se stal začátkem října Milan Koza, který tak bude mít na starosti komunikaci s dealery.

Jeho cíle jsou jasné: nejen udržení stávajících prodejů vozů BMW, ale zejména jejich navýšení tak, aby BMW bylo i nadále vedoucí značkou segmentu prémiových vozů v ČR. Má k tomu předpoklady. Působil u značky Ford, kde se prodávají auta po tisících. Má také zkušenosti s navyšováním prodejů. Když pracoval pro skandinávskou značku Volvo, podařilo se mu během jeho působení navýšit prodeje více než dvojnásobně.

BMW říká, že je na předvánoční prodeje připraveno. "Pro naše zákazníky jsme připravili dostatečné množství vozů s atraktivní obchodní nabídkou," řekla Veronika Jakubcová, která má na starosti komunikaci BMW.

Na konec roku se připravuje i Mercedes-Benz, který je dalším silným hráčem v luxusním segmentu a jeho limuzína třídy E je nejprodávanější ve své třídě.

"V posledním čtvrtletí tohoto roku přicházíme na trh s několika novinkami, které již zákazníci očekávají, a měly by tudíž posílit naše prodejní výsledky. Jedná se především o třídu C s naftovým čtyřválcem a pohonem 4x4," říká Jan Kuhn, mluvčí českého zastoupení Mercedes-Benz.

auto grafika

Příliš drahé první místo Mercedes sice neohlašuje veřejně úmysl stát se jedničkou v prodejnosti, přesto si prodejní základnu na českém trhu také rozšiřuje. "Z dlouhodobého hlediska se nám postupně daří rozšiřovat skupinu zákazníků, kteří kupují automobily v cenové hladině půl milionu až jeden milion. Přitom se nám stále daří udržovat čelné pozice mezi luxusními automobily, ať už se jedná o limuzíny, kupé, kabriolety či sportovní vozy," dodává Kuhn.

Petr Neústupný z Audi navíc pro LN poznamenal, že být na první pozici může být ekonomicky nevýhodné. Cena za propagaci značky je taková, že ohrožuje čisté zisky. Tomu se BMW brání. "Za pozici nejprodávanější prémiové značky jsme vděčni našim zákazníkům," říká Jakubcová.

Podle Kuhna to závisí na tom, jak je první příčka dobyta. Pokud reflektuje zájem zákazníků, není prvenství nevýhodné. "První příčka v prodejích nemusí představovat žádné zvláštní či nadstandardní investice," dodává Kuhn.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!