Automobilka se pod Itoovým vedením musela vyrovnat s dopady přírodních katastrof v Japonsku či v Thajsku na výrobu a zisky. V posledních třech letech, kdy se Honda snažila snížit náklady a najet na modernější technologie, provedl Ito hluboké změny v desítky letech starém a sevřeném dodavatelském řetězci. Jednašedesátiletý Japonec bude ve správní radě nadále působit jako poradce, oznámila dnes také firma.
Čistý zisk automobilky Honda klesl. Kvůli vadným airbagům |
Pětapadesátiletý Hačigo, který do firmy nastoupil před zhruba 33 lety, působil během let na různých postech v USA, v Číně a v dalších zemích. Povýšení do funkce výkonného ředitele a prezidenta znamená, že přeskočí několik stupňů v organizační struktuře firmy, napsala agentura Reuters.
Honda musela v nedávné době svolat do servisů množství vozů s potenciálně nebezpečnými airbagy od společnosti Takata. Automobilky po celém světě kvůli těmto airbagům svolaly do servisů již miliony vozů. Nejvíce tento problém podle agentury AP zasáhl právě Hondu.