Televize Prima, která na problémy upozornila také uvedla, že kontroly probíhají v utajení. Autoservisy nesdělují majitelům vozů přesné informace, o jakou vadu jde. Mluvčí Škodovky ČTK řekl, že jde o preventivní akci.
"Nejedná se o žádnou svolávací akci, k výměně dílů dochází preventivně v momentě, kdy majitel s vozem sám přijede do servisu," řekl ČTK mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Akce se týká asi 70.000 krátkých fabií vyrobených v loňském roce, které se nyní pohybují po celém světě. "Dochází k výměně plastového čepu u krytu zavazadlového prostoru. Je to akce na podporu spokojenosti zákazníků," dodal mluvčí.
Podle Primy však jde o tajnou svolávací akci. "My tady opravdu nemáme informace o tom, že by fabie měla nějaký problém, že by se měly svolávat do servisů," sdělila televizi Daniela Lehmanová z informační linky společnosti Škoda Auto.
Televizi však řada majitelů škodovek potvrdila, že si je autoservisy postupně telefonicky zvou k opravě závady. "Nejprve paní chtěla VIN kód našeho vozidla s tím, že po ověření nám zavolá," řekla v reportáži majitelka vozu Škoda Fabia. Asi po deseti minutách nám potvrdila, že máme přijet a že závadu odstraní. Neřekla však konkrétně, o jakou závadu jde, dodala majitelka.
Není to poprvé, kdy Škodovka zve majitele k opravě závady potají. Například v roce 2009 některým majitelům škodovek vyměňovala čelní okna.