9. června 2011 20:06 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Balík až domů? Frontě
na poště se nevyhnete

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Poštovní balík - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Poštovní balík - ilustrační foto | foto: Shutterstock
PRAHA Česká pošta se stále nesnaží doručovat balíky a doporučené zásilky a rovnou je ukládá na pobočkách. Doručovatelé mnohdy ani adresáta neinformují o tom, že si má zásilku vyzvednout. Uvedl to Český telekomunikační úřad (ČTÚ) ve své pravidelné hodnotící zprávě za loňský rok.

Pošta podle ČTÚ také opakovaně porušovala poštovní tajemství a zákazníci si stěžovali na nevhodnou otevírací dobu. Loni pošta na pokutách za porušení povinností zaplatila přes čtyři miliony Kč.

Podle mluvčího pošty Iva Mravinace ani v jednom případě nejde o systémové chyby, ale o pochybení jednotlivců. "Porušení poštovního tajemství pak rozhodně neznamená, že naši lidé prohlížejí zákazníkům dopisy. Pro možnou sankci stačí, že omylem vydají zásilku do neoprávněných rukou. Naštěstí jsou takové případy ojedinělé."

Čtěte také:


Pošta se podle ČTÚ potýkala s poklesem kvality poskytovaných služeb zejména v době Velikonoc, Vánoc či v období čerpání dovolených. Požadavek doručit 92,5 procent psaní do druhého dne pošta loni překročila, když dosáhla 93,2 procenta. V příštím roce se norma zvýší na 95 procent.

Počet stížností klesl
Na nedostatky při doručování, mezi které patří i neuskutečněný pokus o doručení balíku, reagovaly tři čtvrtiny stížností, které úřad loni obdržel. Celkový počet stížností klesl meziročně na méně než polovinu, což podle ČTÚ souvisí se zřízením funkce poštovního ombudsmana. Celkem ČTÚ poště uložil 28 pokut v celkové výši 4,03 milionu korun.

Zlepšení naopak ČTÚ zaznamenal v oblasti informování zákazníků. "Celkový stav však nelze dosud hodnotit jako ideální," uvedl ČTÚ ve zprávě.

Jednou z možností zlepšení stavu a hodnocení otevíracích dob pošt by mohlo být zavedení poštovních agentur nebo v menších lokalitách kombinace mobilních obslužných míst a výdejních míst. Ta v mnohých případech zajišťují delší časovou dostupnost při vyzvedávání uložených poštovních zásilek. Úřad ale upozornil na malou informovanost zákazníků, ale i pracovníků pošty, o mobilních obslužných místech.

Česká pošta provozuje 3370 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek se loni zvýšil o 0,4 procenta na 515,5 milionu. O deset procent na 10,1 milionu se snížil počet doručených balíků.

ČTK, Lidovky.cz
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!