11. listopadu 2010 15:43 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Bárta si libuje: Kapsch prý podal
na rozšíření mýta kvalitní nabídku

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
čtvrtek 21.10. Vít Bárta je už velký chlapec, hraje si teď na Ministerstvu dopravy.. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy čtvrtek 21.10. Vít Bárta je už velký chlapec, hraje si teď na Ministerstvu dopravy.. | foto: Jindřich Mynařík, Lidové noviny
PRAHA Ministr dopravy Vít Bárta (VV) považuje nabídku společnosti Kapsch na rozšíření mýtného na silnice I. třídy za velmi kvalitní a zajímavou. Ministr to dnes řekl senátorům z podvýboru pro dopravu, podrobnosti však neupřesnil.

Kapsch se v uplynulých dnech dostal do sporu s konkurenční firmou SkyToll, kterou kritizoval za to, že její nabídka na rozšíření mýta je nereálná a neúplná. Slovenská firma přitom tvrdí, že státu nabízí výrazně levnější řešení než Kapsch.

Ministerstvo má připraveny varianty zpoplatnění některých silnic I. třídy od poloviny příštího roku pro nákladní auta.

"Já jsem jednal s Kapschem a tak jako s každým dodavatelem jsem řekl: buďto budeme ve shodě a chci velké slevy, a nebo budeme válčit za cenu nějakých řešení," popsal Bárta. "Kapsch přišel z mého pohledu s velmi kvalitní a zajímavou nabídkou, která reagovala na poptávku, kterou slyším já od prvního dne, co jsem ve svém úřadu: rozšířit mýtné na další komunikace, především první třídy," řekl.

Ministerstvo dopravy požádalo firmu Kapsch jako stávajícího provozovatele, aby zpracovala dvě varianty zpoplatnění 2500 kilometrů. Podle Kapsche je na tuto vzdálenost mikrovlnná technologie levnější než satelit.

Již dříve ministerstvo oslovilo také všechny relevantní firmy, aby předložily své předběžné nabídky na satelitní zpoplatnění rovnou 5500 kilometrů silnic první třídy a až 3600 kilometrů "dvojek" a "trojek". Podle Bárty šlo o deset zájemců.

Čtěte více:

Ministr zdůraznil, že nejde o výběrové řízení. Ministerstvo si podle něj nyní potřebuje ověřit, zda cena hybridního zpoplatnění, tedy kombinace satelitního a mikrovlnného mýta, v maximálním měřítku dohodnutém s kraji, je ekonomicky reálná.

Dokud ministerstvo nedospěje ke strategickému rozhodnutí, zda a v jaké míře rozšířit na další silnice I. třídy, případně dalších tříd, a zda přitom používat satelitní nebo mikrovlnný systém, nemá podle Bárty smysl začít připravovat tzv. PPP projekty. Jde o projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru.

Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy mikrovlnnou technologií Kapsche, která si žádá výstavbu ocelových mýtných bran. "Co se týká dalšího rozšíření, zůstává ve hře stále jakákoliv z variant," řekl již dříve mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. Definitivní rozhodnutí o směřování mýtného systému chce MD učinit do konce roku.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz