„Obce vyvíjejí extrémní tlak na zřízení vlastních sjezdů k průmyslovým zónám či kvůli napojení na silniční tahy,“ tvrdí krizový plán ministerstva dopravy.
Jediný dálniční exit stojí až půl miliardy korun. „Patří k nejvíce nákladným částem staveb. Jejich snižování patří k prioritám,“ potvrzuje mluvčí resortu Karel Hanzelka.
Řešení, jak stlačit neúměrné náklady, měl najít expertní tým pod vedením ekonoma Pavla Kohouta. Jenže ani po měsících úřednických průtahů se skupina nesešla. „Hrají mrtvé brouky,“ zlobí se Kohout.
A nulový efekt komise kritizuje i ministr financí Eduard Janota. „Je to špatně,“ říká. Obrat nastal, když se o osud týmu začaly zajímat LN. Šéf výstavby dálnic Alfréd Brunclík vzápětí slíbil nápravu.
Laxní přístup se přesto může ministerstvu dopravy vymstít. Janota varuje, že se třeba promítne do škrtů v rozpočtu na příští rok.
Další podrobnosti o tom proč jsou české dálnice předražené si přečtěte v pondělním vydání deníku