7. dubna 2016 12:15 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Bez dieselů to nejde. Mají stejný výkon a nižší emise než benzin, říká šéf Audi

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Šéf automobilky Audi Rupert Stadler. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Šéf automobilky Audi Rupert Stadler. | foto: Audi
INGOLSTADT Vyhnula se mu velká manažerská rošáda v koncernu Volkswagen ai po kauze Dieselgate zůstává v čele prémiové automobilky Audi. Rupert Stadler chce ze značky udělat průkopníka v nové digitální éře a věří moderním technologiím. Přesto tvrdí, že vznětové motory budou nadále hrát zásadní roli.

LN: Co se pro Audi změnilo s kauzou Dieselgate?

Naším hlavním cílem je teď získat znovu důvěru svých zákazníků a můj tým u Audi i já osobně uděláme vše pro to, abychom tento proces maximálně urychlili. Na druhou stranu musíme hledět vpřed. Bereme tuto krizi jako šanci pokračovat v cestě k elektromobilitě, a to rychleji, než jsme zamýšleli. Do roku 2019 chceme mít v nabídce pět plug-in hybridů (s možností nabíjení ze zásuvky – pozn. red.) a dvě elektrická auta.

LN: Stále platí cíl vyrobit do roku 2020 dva miliony aut?

Ano. Jsem spokojen s výsledky, kterých náš tým dosáhl v loňském roce, a to zejména s ohledem na okolnosti. V roce 2015 jsme opět dosáhli nového prodejního rekordu. Ve srovnání s rokem 2014 vzrostly celosvětové dodávky o 3,6 procenta na 1 803 250 automobilů. A to čeká asi 40 procent našeho současného portfolia výrobků modelová obměna.

LN: K jakým úsporám bude muset Audi sáhnout v důsledku Dieselgate?

Vyšetřování probíhají, proto teď nemohu o přesných číslech mluvit. Určitě zkontrolujeme všechny procesy z hlediska efektivity. Zároveň však v roce 2016 investujeme tři miliardy eur do nových technologií, modelů a výrobních míst. Budeme udržovat náklady vyčleněné na výzkum a vývoj na vysoké úrovni a investovat tak, aby bylo možné i nadále udržet naši pozici. A opět vytvoříme tisíce pracovních míst.

LN: Jaká je budoucnost vznětových motorů u Audi?

Diesel zůstane důležitým druhem pohonu, zejména v Německu, ale i ve Spojených státech. Vznětové motory jsou důležité z hlediska našich cílů emisí CO2, protože dosahují zhruba stejného výkonu s přibližně o patnáct procent nižšími emisemi než motory benzinové. Například v modelech řady Q neexistuje ke vznětovému motoru žádná vhodná alternativa. Prodejní čísla tento trend jen potvrzují.

Luděk Vokáč
  • 2Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz