Na kolik sčítače vyjdou a kdy budou do autobusů osazeny, zatím není jasné. Mají zaznamenat počty nastupujících i vystupujících cestujících a mají dokázat poznat například kočárek.
Systém bude Ropidu průběžně podávat přehled o vytíženosti spojů a zastávek. Firma tak už nebude muset do autobusů posílat brigádníky s tužkami a bloky.
Obousměrná tramvaj ‚kachna‘ slaví 30 let na pražských kolejích |
Ropid začal první sčítače testovat loni v srpnu. „Zatím nejsme příliš spokojeni se spolehlivostí a přesností měření, proto zkoušíme více výrobců. Každopádně to ale chceme dát jako jednu z podmínek do nových smluv s autobusovými dopravci od roku 2019 nebo od nových výběrových řízení,“ uvedl Drápal.
Organizátor pražské veřejné dopravy nyní vyzkouší výrobky dalších dvou firem. Pokud se některý z výrobků osvědčí, mohl by být namontován do vozů. „Požadovat to budeme pouze do části vozového parku, asi u 25 procent, kvůli snížení nákladů, ale s podmínkou, že tyto měřicí autobusy se budou pravidelně střídat na všech linkách, abychom měli průběžné výsledky z celé sítě,“ uvedl Drápal.
Autobusy MHD jezdí v Praze v denním provozu od 5.00 do 0.30 označené čísly od 100 do 299. Ve zbylém čase jezdí několik nočních linek. V rámci pražské MHD fungují rovněž příměstské autobusy.