První z nich přitom byla dříve určena pouze pro americký trh, nyní bude k dostání i v ČR a v budoucnu i v dalších státech EU. Agentuře to dnes sdělil marketingový ředitel likérky Zdeněk Chromý.
"Nicméně USA jsou pro košer produkty likérky stále nejdůležitějším odběratelským trhem. Putuje sem více než 50 procent celkové jejich výroby a zájem narůstá," doplnil Chromý. Podle něj likérka zatím na americkém trhu zaznamenala nárůst o 23 procent. "To je dáno hlavně nabídkou silver slivovitz," dodal marketingový ředitel.
Rudolf Jelínek své košer produkty vyváží také do Rakouska, Francie, Belgie, Kanady či Austrálie. Celá řada obalů košer destilátů je nových. Jejich design podnik připravil ve spolupráci s vyhlášeným londýnským studiem Dhandafoss.
Kvalitu ovoce, destilaci i samotné stáčení slivovice hlídá rabín Abraham Schwarz z britského Manchesteru. Při košer výrobě nesmějí být použity suroviny, zařízení nebo postupy, které by odporovaly předpisům židovské víry. Silver slivovitz pak díky certifikátu 'Kosher for Passover' podléhá těm nejpřísnějším kontrolám. Spočívají například v neohlášených návštěvách zástupců americké Orthodox Union ve vizovické fabrice.