28. února 2011 19:06 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Budu napravovat nedostatky
Českých drah, tvrdí Fejk

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Petr Fejk | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Petr Fejk | foto: Lidové noviny
PRAHA Firemní ombudsman kvality by měl zastávat funkci vnitřní inspekce Českých drah (ČD), řekl Petr Fejk (46), který od úterka na nově vytvořené místo nastupuje. Hlavní náplní jeho práce bude vyřizování stížností klientů, zvyšování úrovně poskytovaných služeb nebo školení personálu pro komunikaci s cestujícími. ČD ale zatím nerozhodly, co konkrétně bude pozice obnášet.

"Já bych si strašně přál, aby moje pozice obnášela to, že budu všude ještě dřív se svými lidmi, než nějaká vnější kontrola, že budu nedostatky identifikovat mnohem dřív a budu iniciovat jejich nápravu," uvedl Fejk.

Kdo je Petr Fejk

Fejk vystudoval češtinu, historii a pedagogiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1997 nastoupil do funkce ředitele pražské zoologické zahrady, kde strávil 12 let. Celý rok 2010 působil v New Yorku jako manažer České národní budovy a ředitel Českého centra, odkud se na vlastní žádost vrátil do Prahy.

Zhruba do měsíce by podle něj mělo být zřejmé, jaké cíle si úřad ombudsmana kvality pro zlepšení vztahu mezi cestujícími a dopravcem stanoví. "Když si někdo stěžuje na nedostatečně uklizený vlak, na špínu ve vlacích, tak já si chci ověřit, jak se vlaky skutečně uklízejí, jakým mechanismem to probíhá, kdo se přesně o to stará a jak často se vlaky uklízejí," konstatoval Fejk.

Upozornil, že nejvíce stížností na ČD způsobují právě zpožděné a znečištěné vlaky.

ČD se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. V polovině letošního roku plánují na trati Praha-Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency. Modernizaci vozového parku drahám umožnily dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009.

Ombudsmana pro podněty a stížnosti zákazníků má například také energetická firma ČEZ nebo Česká pošta. Na ombudsmana se mohou obrátit i klienti některých velkých tuzemských bank.

Lidovky.cz, ČTK
  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.