Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Bývalý sklářský gigant Jablonex se mění na realitní firmu

Ekonomika

  11:16
JABLONEC NAD NISOU - Někdejší sklářský gigant Jablonex Group dokončil transformaci v realitní společnost. Noví vlastníci, kteří v dubnu koupili většinu akcií bývalé sklářské a bižuterní společnosti s obnovením výroby nepočítají, areály v Jablonci a Železném Brodě nabízejí k prodeji či pronájmu.

Ilustrační foto foto: archiv Projektilu

Hlavním cílem Jablonexu je vytvořit v Jablonci nad Nisou podnikatelské centrum poskytující služby velkým společnostem i malým firmám z regionu, řekl dnes mluvčí společnosti Karel Pluhař.

ČTĚTE TAKÉ:

Jablonex nabízí více než 63.000 metrů čtverečních administrativních, skladovacích a výrobních prostor. "Nabízené prostory jsou v regionu unikátní nejen svojí velikostí a univerzálností využití, ale také dobrou dopravní dostupností a dostatkem parkovacích míst," uvedl předseda představenstva Pavel Diviš.

Z areálů v Jablonci chce firma vytvořit podnikatelské centrum, kde budou k dispozici služby od recepčních, přes možnost pronájmu zasedacích místností až po servis právníků, notářů, auditorů nebo účetních.

Z miliardových tržeb do ztrát

Zatímco areály bývalého Jablonexu a Bižuterie v Jablonci jsou určeny k pronájmu, bývalý závod Železnobrodského skla noví vlastníci prodávají. "Předpokládám, že zájemci ocení především možnost mít na jediném místě administrativní zázemí, sklad i výrobu. Podobných prostor, navíc dobře dopravně dostupných, je v oblasti minimum," dodal Diviš.

Areál nabízí více než 20.000 metrů čtverečních skladovacích, výrobních a administrativních ploch. Je to jen část bývalého areálu sklárny, který se Jablonex pokoušel před dvěma lety prodat za více než 80 milionů korun.

Jablonex Group byl ještě před pár lety jedním z největších světových hráčů v oblasti skla a bižuterie, na podzim 2009 však ukončil výrobu. Skupina vznikla v roce 2005 spojením sklářských a bižuterních podniků Jablonecka, spojení mělo posílit jejich postavení na světových trzích. Dlouho ale nevydrželo.

Levná asijská bižuterie, silná koruna a hlavně neschopnost vlastníků problémy řešit, způsobily rozpad společnosti. Z původních zhruba 3900 zaměstnanců jich na konci loňského roku zůstalo ve firmě 26. Tržby klesly z někdejších až pěti miliard na loňských 90 milionů, hospodaření skončilo loni ztrátou přes 122 milionů korun.

Autoři: ,