29. června 2017 14:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Černý kůň obřích železničních zakázek má smůlu. Přišel v Česku o oprávnění

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Železniční stanice Hnátnice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Železniční stanice Hnátnice. | foto: ČTK

PRAHA Správa železniční dopravní cesty vyloučila z mnohamilionových tendrů na projekční práce na modernizaci trati Brno - Přerov sdružení českého Centra pro efektivní dopravu (Cedop) a francouzské společnosti Egis Rail. Vyloučení uchazeče, kterého dříve vybrala jako favorita, správa železnic odůvodňuje tím, že francouzským inženýrům zrušila Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě oprávnění pracovat v Česku.

Zakázka na projekční práce nové trati, kterou má být nejrychlejší v Česku a kterou mají projíždět vlaky až 200kilometrovou rychlostí, je rozdělená do čtyř veřejných soutěží. Ve třech z nich mělo kvůli nejnižší ceně nakročeno k vítězství sdružení Cedop a Egis Rail.

„Informaci o tom, že jeden z uchazečů ve zbývajících třech veřejných zakázkách přestal splňovat kvalifikaci, můžeme v obecné rovině potvrdit. Nicméně s ohledem na skutečnost, že zadávací řízení ještě nejsou ukončena, nebudeme danou situaci blíže komentovat,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Z rozhodnutí ale vyplývá, že SŽDC se chystá zakázky na část trasy mezi Blažovicemi a Vyškovem a Vyškovem a Nezamyslicemi vybrat dalšího účastníka v pořadí, kterým je sdružení projekčních společností Sudop. Ta nabídla v prvním tendru cenu o zhruba milion korun vyšší (přibližně 55 milionů bez DPH) a ve druhém tendru byla dražší o zhruba 100 tisíc korun s cenou 48,8 milionu.

„Proti rozhodnutí o vyloučení se sdružení Cedop a Egis Rail plánuje odvolat a jsme přesvědčeni, že zadavatel své rozhodnutí přehodnotí,“ řekl zástupce Cedop Petr Šlegr. Zároveň byla podána žaloba na komoru inženýrů kvůli zrušeným autorizacím pro zaměstnance partnerské Egis Rail.

Firma nesouhlasí s názorem komory, že projektanti musí mít takzvanou autorizaci vystavenou pro každou jednotlivou veřejnou zakázku v Česku a tvrdí, že postačuje autorizace pro hostující osoby.

Modernizace zhruba 75 kilometrů trati mezi Brnem a Přerovem by se měla podle předpokladu uskutečnit mezi roky 2020 až 2023. Celková odhadovaná cena projekčních prací je zhruba 230 milionů korun. V poslední zakázce na modernizaci úseku Nezamyslice - Kojetín má podle deníku E15.cz největší šanci uspět sdružení Moravia Consult a Metroprojekt.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Renault Talisman GRANDTOUR  dCi 160 EDC...
Renault Talisman GRANDTOUR dCi 160 EDC...

r.v. 2016, naj. 13 800 km, diesel, 1. majitel
669 000 Kč (s DPH)

Najdete na Lidovky.cz