31. března 2009 15:35 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi jsou opatrní, pojistky neruší

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Pojišťovna - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pojišťovna - ilustrační foto. | foto: Lidové noviny
PRAHA Češi jsou v době hospodářské recese opatrnější, ale uzavřené pojistky příliš neruší. Velká poptávka je po pojištění schopnosti splácet úvěr v případě ztráty zaměstnání, lidé mají zájem i o majetková, odpovědnostní a riziková pojištění. V některých regionech lidé bezprostředně postižení krizí ruší či snižují pojistné především životních pojistek.

Zájem je především o nízkonákladová investiční životní pojištění, která umožňují pojistit velké množství rizik s nízkým celkovým pojistným a minimalizovat částku na spoření, řekl Petr Borkovec z vedení poradenské firmy Partners.

V poslední době jsou podle něj klienti citlivější na cenu a pojistné krytí. "Je více dotazů na rizikovost daných produktů, zajištění, flexibilitu a možnost snížení či odložení plateb v případě potíží," dodal.

V případě pojištění se spořením je stále dominantní investiční životní pojištění. Větší část pojistného je investována do garantovaných fondů a fondů se zamykáním výnosu, neboť lidé více tíhnou k produktům, u kterých je zajištěna návratnost investice, byť s nižším podílem na výnosu, upozornil analytik Partners Dušan Šídlo.

Klienti podle Borkovce své pojistky neruší více než v jiných obdobích, zejména však v krizí postižených regionech se snižují či přerušují platby.

Lidé neuvažují o rušení majetkových a odpovědnostních pojištění, souhlasí analytik Broker Consulting Jan Lener. Lidé, kteří přišli o zaměstnání, nebo živnostníci, jejichž příjmy kvůli nižší výkonnosti ekonomiky klesly, hledají, kde ušetřit a skutečně podle něj ve vyšší míře než v předcházejících letech šetří na spořících životních pojištěních. "Nejde však o masový jev," podotkl.

Platit méně a častěji
Mnohé pojišťovny se prý v době krize obávaly hromadného vypovídání smluv ze strany klientů, kteří budou chtít rychle získat hotovost. "Žádné masivní výpovědi klientů jsme za poslední půlrok nezaznamenali," řekl obchodní ředitel pojišťovny AMCICO Martin Brůha.

Z interního průzkumu AMCICO vyplynulo, že nyní se její klienti nejvíce zajímají o pojistnou ochranu pro případ vážné nemoci či úrazu. Navíc často využívají možnosti připojištění pro případ ztráty zaměstnání. Ze stejného důvodu upřednostňují někteří klienti spíše častější, ale nižší platby pojistného.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz