18. července 2012 15:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi jsou 'věrní' zákazníci. 70
procent lidí má věrnostní karty

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nakupování - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nakupování - ilustrační foto | foto: Shutterstock
PRAHA Věrnostní kartu obchodníků a různých firem vlastní už 70 procent Čechů. Lidé v Česku mají v průměru tři věrnostní karty, dvě s sebou nosí v peněžence.

Na Slovensku vlastní věrnostní kartu téměř 90 procent lidí. Na jednoho Slováka připadají v průměru čtyři karty, z nichž tři má v peněžence. Vyplývá to z letošního průzkumu společnosti GfK.

ČTĚTE TAKÉ:

Řetězce si kartami chtějí získat loajalitu zákazníků

Lidé vlastní nejčastěji věrnostní karty obchodních řetězců, které do svých věrnostních programů přilákaly už několik milionů Čechů a Slováků. Za pravidelné nákupy jim nabízejí různé slevy a výhody. Pomocí propracovaných věrnostních programů se obchodníci snaží zvýšit loajalitu zákazníků, která v době hospodářské krize výrazně ochabla. Lidé častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny.

Od věrnostních programů lidé v obou zemích očekávají hlavně slevy a nižší ceny. "Zajímavé jsou pro ně i programy, kde se sbírají body, vracejí se peníze z nákupů, poskytují slevové kupóny a různé dárky. Nejoblíbenější jsou právě ty programy, kde je nabídka zajímavých výhod široká, kombinovatelná a časové omezení benefitů není příliš limitující," uvedla společnost GfK.

Dobře nastavený věrnostní program podle odborníků významně zvyšuje sympatie ke značce a motivuje zákazníka k častějším návštěvám prodejny. "Až 85 procent vlastníků věrnostní karty v Česku a na Slovensku uvedlo vyšší frekvenci nákupů u poskytovatele klubu a odhodlanost u něj i nadále nakupovat," stojí ve zprávě GfK.

Třetina vlastníků karet není spokojena s výhodami

Z průzkumu také vyplynulo, že i když se členové klubu cítí být dostatečně informováni, tak až třetina vlastníků věrnostních karet není spokojena s výhodami, které jim členství v klubu přináší. Zhruba třetina lidí v obou zemích má pocit, že se firma, jejíhož věrnostního klubu jsou členy, o ně dostatečně nestará. Stejný podíl lidí s věrnostní kartou nezná ani konkrétní benefity členství v klubu.

Věrnostní programy v Česku provozuje většina obchodních řetězců, jako jsou například společnosti Tesco, Globus, Billa či Interspar. Věrnostní programy organizují i provozovatelé nákupních center či sítě čerpacích stanic.

Mocná zbraň v rukách obchodníků

Obchodníci díky věrnostním programům dostávají do rukou mocnou zbraň, pomocí které mohou motivovat zákazníky k větším útratám. Pokladní účtenka totiž obsahuje velké množství cenných informací, které mohou obchodníci využít ve svůj prospěch. Například jak často a které kategorie zboží lidé v prodejnách nakupují, které výrobky pořizují opakovaně, zda platí hotově nebo kartou či kolik a jaké zboží nakupují v akčních nabídkách. Díky těmto informacím mohou obchodníci lépe naplánovat slevy a akční nabídky.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na Lidovky.cz