Letní výprodeje letos v Česku vrcholily na přelomu července a srpna, kdy obchodní řetězce zlevnily některé zboží až o 90 procent. Letní slevy ale navzdory hospodářské krizi a slábnoucím útratám českých domácností nebyly rozsáhlejší než v minulých letech.
"V letošním roce jsme v našich hypermarketech Albert zaznamenali větší zájem ze strany zákazníků o zboží, které jsme jim nabízeli v rámci letního slevového festivalu. Již od začátku roku vidíme, že zákazníci více reagují na zboží nabízené v promocích nebo speciálních akcích," sdělil dnes mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Libor Kytýr.
Podobně se vyjádřili i zástupci pražského outletového centra Fashion Arena. "Možnosti nakoupit značkové oblečení za velmi příznivé ceny v rámci letních výprodejů využilo letos o 39 procent zákazníků více než v loňském roce," uvedla marketingová manažerka Fashion Arena Outlet Center Iva Janovská, podle které obrat outletového centra Fashion Arena v době letních slev vzrostl o 41 procent.
Zákazníci si dají práci a najdou tu nejlepší cenu
Letní slevy se letos podle Sylvie Schmiedové z internetového portálu www.slevy.cz pohybovaly většinou v rozmezí 30 až 50 procent. "Letošní letní výprodeje jsou mimo jiné ovlivněny snahou o držení minimálních zásob s ohledem na omezování spotřeby v rámci krize. Obchodníci tak nebyli nuceni k razantním slevovým akcím u standardně prodávaného zboží," podotkla.
Podle analýzy portálu www.slevy.cz mají čtyři z pěti českých spotřebitelů zájem o nakupování ve slevách. "Na stránkách www.slevy.cz jsme zaregistrovali výrazný nárůst návštěvníků, který byl v červenci o 43 procent vyšší než v předcházejícím období," podotkla Schmiedová.
První letní výprodeje letos obchodní řetězce zahájily již na začátku června. Obchodníci si díky výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Výprodeje jsou tradičně také důležitým marketingovým nástrojem, pomocí kterého obchodní řetězce soupeří o zákazníky.