21. srpna 2009 16:58 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi mnohem více slyší na slevy,
i když nejsou vyšší než jindy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Čechům se slevy líbí | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čechům se slevy líbí | foto: Shutterstock
PRAHA Obchodníci letos hlásí vyšší zájem českých zákazníků o letní výprodeje, které v době globální ekonomické krize do prodejen přilákaly více lidí než v předchozích letech.

Letní výprodeje letos v Česku vrcholily na přelomu července a srpna, kdy obchodní řetězce zlevnily některé zboží až o 90 procent. Letní slevy ale navzdory hospodářské krizi a slábnoucím útratám českých domácností nebyly rozsáhlejší než v minulých letech.

"V letošním roce jsme v našich hypermarketech Albert zaznamenali větší zájem ze strany zákazníků o zboží, které jsme jim nabízeli v rámci letního slevového festivalu. Již od začátku roku vidíme, že zákazníci více reagují na zboží nabízené v promocích nebo speciálních akcích," sdělil dnes mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Libor Kytýr.

Podobně se vyjádřili i zástupci pražského outletového centra Fashion Arena. "Možnosti nakoupit značkové oblečení za velmi příznivé ceny v rámci letních výprodejů využilo letos o 39 procent zákazníků více než v loňském roce," uvedla marketingová manažerka Fashion Arena Outlet Center Iva Janovská, podle které obrat outletového centra Fashion Arena v době letních slev vzrostl o 41 procent.

Zákazníci si dají práci a najdou tu nejlepší cenu

Letní slevy se letos podle Sylvie Schmiedové z internetového portálu www.slevy.cz pohybovaly většinou v rozmezí 30 až 50 procent. "Letošní letní výprodeje jsou mimo jiné ovlivněny snahou o držení minimálních zásob s ohledem na omezování spotřeby v rámci krize. Obchodníci tak nebyli nuceni k razantním slevovým akcím u standardně prodávaného zboží," podotkla.

Podle analýzy portálu www.slevy.cz mají čtyři z pěti českých spotřebitelů zájem o nakupování ve slevách. "Na stránkách www.slevy.cz jsme zaregistrovali výrazný nárůst návštěvníků, který byl v červenci o 43 procent vyšší než v předcházejícím období," podotkla Schmiedová.

První letní výprodeje letos obchodní řetězce zahájily již na začátku června. Obchodníci si díky výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Výprodeje jsou tradičně také důležitým marketingovým nástrojem, pomocí kterého obchodní řetězce soupeří o zákazníky.

ČTK, Lidovky.cz
  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz