Prodej čaje je více sezónní než prodej kávy, který se v průběhu roku tolik nemění, vyplývá z šetření."Zatímco v případě čaje můžeme sledovat, že nejsilnějším obdobím jsou z pochopitelných důvodů chladnější měsíce v roce, káva tímto "handicapem" netrpí. Kupující kávy si dopřejí svůj oblíbený nápoj celoročně," uvedl Richard Piluša z agentury GfK.
ČTĚTE TAKÉ: |
Z pohledu počtu kupujících kupuje čaj i kávu aspoň někdy srovnatelné množství lidí, v období průzkumu tak učinilo shodně 93 procent domácností.
Kávu průměrná domácnost kupovala čtrnáctkrát za rok, čaj dvanáctkrát do roka. Při jednom nákupu čaje lidé zaplatili v průměru necelých 40 korun, u kávy byla částka více než dvojnásobná.
Vede instantní káva a černý čaj
Nejčastěji lidé kupovali mletou a zrnkovou kávu, kterou si koupili takřka tři čtvrtiny oslovených. Nepatrně nižší procento lidí si koupilo instantní kávu. Kávové speciality a směsí kupovala polovina dotazovaných. V prodaném množství a výše útraty patří první příčka přesvědčivě instantní kávě s více než 650 šálky.
ČTĚTE TAKÉ: |
Přesto, že ovocné čaje nakupuje až osm z deseti domácností, zatímco černý čaj jen polovina z nich, z pohledu koupeného množství vedou černé čaje s takřka 250 šálky na domácnost.
"Zatímco se v České republice nejvíce pije černý čaj, na Slovensku se vypije více čaje ovocného, který je z pohledu nakoupeného množství u našich východních sousedů na prvním místě," uvedl Piluša. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 2000 domácností.