30. prosince 2012 15:33 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Češi stále víc nakupují
oblečení přes internet

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Móda, ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Móda, ilustrační foto | foto: Shutterstock
PRAHA Češi se podle Asociace pro elektronickou komerci už naučili nakupovat oblečení po internetu a jejich zájem stále roste. Vliv na to mají příznivé ceny, široký výběr i snadné vyhledávání v e-shopech.

Podle Asociace pro elektronickou komerci letos navíc zesílil trend klasického prodeje oblečení přes internet vzhledem k tomu, že se mu začínají věnovat kromě on-line nákupních klubů se značkovou módou i další e-shopy.

"Nákupní kluby fungovaly v Česku už několik let a rozrůstaly se, protože si nacházely nové zákazníky. Teď ale už móda přichází do klasického internetového prodeje," řekl ředitel APEK Jan Vetyška. Podle posledního panelového výzkumu asociace si oblečení či obuv v posledních dvanácti měsících na internetu zakoupilo 45 procent zákazníků z aktuální internetové populace, ještě v roce 2010 jich bylo 36 procent.

Nejpopulárnější výrobky

  • Nejpopulárnější u značkových prodejů zůstává podle oslovených obchodníků prodej bot, kabelek a doplňků; u dalších e-shopů jsou to trička, mikiny a netradiční velikosti spodního prádla.

Začaly slevy na internetu

Povánoční slevy začaly v internetovém prodeji už před Vánocemi, přičemž některé servery slibují právě u značkové módy až devadesátiprocentní zlevnění. Podle Vetyšky se tím snaží předběhnout kamenné obchody. V celkových předvánočních prodejích po internetu lidé utratili podle prvních odhadů zhruba 17,2 miliardy korun, připomněl.

Z velkých internetových obchodů začal prodávat značkovou módu teprve letos v červnu MALL.cz. Jeho mediální zástupkyně Michala Gregorová tvrdí, že prodeje tohoto sortimentu rostou každý měsíc o desítky procent. "Důležité jsou pro zákazníky dobré fotografie oblečení, jasné označení velikostí a popis, pak samozřejmě i 'jistota', že mohou zboží v případě, že z nějakého důvodu nevyhovuje, obchodníkovi vrátit," uvedla Gregorová.

Ke konci roku zákazníci podle ní dostávají pod stromeček peníze nebo dárkové poukazy, které uplatňují právě v době výprodejů.

ČTĚTE DÁLE

"Všeobecně trend internetového prodeje značkového oblečení na českém trhu z dlouhodobého hlediska stoupá, o čemž svědčí i fakt, že spousta českých e-shopů zařazuje do svého sortimentu módu," dodala manažerka mezinárodního nákupního klubu Fashiondays Štěpánka Vílová. Ten jako skupina pro střední a východní Evropu dosáhl zhruba třech milionů registrovaných zákazníků a v Česku si drží dominantní postavení.

K jeho nejsilnějším konkurentům na tuzemském trhu patří prodejní servery Bigbrands.cz a Stilago.cz. V ČR funguje přes dva tisíce e-shopů, některé nově začaly komunikovat s uživateli také prostřednictvím sociálních sítí.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz