6. ledna 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Češi v televizi milují krimi.
Baví je, když vraždí žena

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto | foto: iDNES.cz: Jan Meixner
Diváky tuzemských televizí nejvíce lákají pořady s kriminální a detektivní zápletkou. Vyplývá to z průzkumu, podle kterého se o filmy, seriály, ale i zpravodajství s touto tématikou zajímá až 80 procent diváků. Informovala o tom mediální společnost Axocom, která kvalitativní průzkum o oblíbenosti televizních pořadů a žánrů nechala vypracovat letos na podzim.

„Osmdesát procent respondentů ví, jaké kriminální kauzy se aktuálně v Česku řeší či jaké kriminální seriály a filmy běží v televizi. Překvapivé je, že většina těchto respondentů na přímý dotaz, zda podobná témata pravidelně sledují a vyhledávají, tvrdí že ne,“ uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. „Kriminální tematika má v tomto ohledu stejný dopad jako bulvár, tedy nikdo se o to oficiálně nezajímá, ale všichni víme, co se děje v cizí ložnici,“ doplnila šéfka společnosti, která se zabývá mimo jiné distribucí tematických stanic.

Průzkum ukázal, že kriminalistika častěji láká ženy, konkrétně v 82 procentech případů, než muže, kteří ji zmínili v 70 procentech. Obecně u fiktivních příběhů, ať už seriálů nebo filmů, se diváci shodují, že nejatraktivnější bývá, pokud vrahem nebo násilníkem je žena nebo dítě.

Zajímáme se i o historii

Jedním ze zjištění průzkum je rovněž propojení fenoménu krimi se zájmem o historii, jež dotázaní shodně potvrdili. „Historii má totiž nádech tajemství, něčeho nedostupného, popřípadě jde vysloveně o záhady či konspirační teorie. Což je často i styčný bod právě pro detektivní příběhy,“ dodala Luzsicza.

Rostoucí fenomén krimi podle mediální společnosti potvrzuje dlouhodobý vývoj sledovanosti jednotlivých pořadů a zpráv, kdy na některých stanicích takzvaná černá kronika v klasickém zpravodajství takřka dominuje. Trendu pak vycházejí vstříc i specializované televizní stanice.

Společnost Axocom nabízí servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. Mezi dlouhodobé klienty patří například Viacom, pro který Axocom v Česku a na Slovensku uvedl kanály MTV, VH1 a Nickelodeon. V nabídce má také specializované Film+, Fishing and Hunting a kanály English Club TV. Součástí portfolia je i britská mediální společnost A+E Networks, za kterou Axocom pro Českou republiku a Slovensko distribuuje kanály History a Crime+Investigation.

ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!