20. listopadu 2010 17:57 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

České aerolinie uzavřely
sňatek za dvě miliardy korun

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Generální ředitel cestovní kanceláře Blue Style Imed Jeddai (vlevo) a prezident Českých aerolinií (ČSA) Miroslav Dvořák oslavili symbolickou svatbou spolupráci obou společností.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Generální ředitel cestovní kanceláře Blue Style Imed Jeddai (vlevo) a prezident Českých aerolinií (ČSA) Miroslav Dvořák oslavili symbolickou svatbou spolupráci obou společností. | foto: ČTK
PRAHA Devět z deseti lidí chce létat s ČSA, odůvodnila spolupráci s aerolinkami cestovní kancelář Blue Style.

"Svěřuji vám jednu ze svých nejmladších dcer. Vychovali jsme ji tak, aby vám dobře sloužila. Doufám, že budete spokojeni." Těmito slovy včera prezident Českých aerolinií Miroslav Dvořák stvrdil obchodní partnerství nevěsty, dceřiné společnosti Českých aerolinií pro charterovou dopravu Holidays Czech Airlines, a ženicha, cestovní kanceláře Blue Style.

Obě společnosti oznámily tříletou spolupráci za zhruba dvě miliardy korun formou svatebního obřadu na pražské Novoměstské radnici.

Čtěte také

Blue Style, která je šestou největší cestovní kanceláří v Česku, se stala dosud největším klientem Holidays Czech Airlines. Ročně by měla na paluby letadel ČSA dodat přes 100 tisíc cestujících, uvedl generální ředitel Blue Style Imed Jeddai.

Hlavními destinacemi zůstanou Řecko, Turecko, Tunisko, Španělsko, Egypt. "Spolupráce s Holidays Czech Airlines nám umožní přemýšlet i o nových destinacích, například o zavedení eurovíkendů," uvedla marketingová ředitelka Blue Style Lenka Berberi.

Letiště Ruzyně.

Zlomové partnerství
Partnerství s Blue Style je zlomovým okamžikem nejen pro Holidays Czech Airlines, která kromě této cestovky spolupracuje s dalšími zhruba 40 cestovními kancelářemi, ale také pro mateřskou společnost – České aerolinie.

V zájmu ozdravení společnosti začalo vedení aerolinek v tomto roce vyčleňovat jednotlivé společnosti do dceřiných firem. Charterový byznys aerolinek utrpěl "šrám" v květnu, kdy přechod ke konkurenčnímu Travel Service oznámila cestovní kancelář Exim Tours.

Jak se osamostatňovaly dceřinné společnosti ČSA

1. ledna 2010 – CSA Support, přejmenované na Czech Airlines Handling, s. r. o., všechny činnosti související s odbavením letadel a cestujících byly převedeny do samostatné dceřiné společnosti.
1. června 2010 – Holidays Czech Airlines – vyčlenění charterové přepravy do samostatné obchodní společnosti. Chartery začínají fungovat samostatně jako obchodní společnost.
1. srpna 2010 – Czech Airlines Technics – technické služby spojené s údržbou letadel a letadlových komponentů vyčleněné do samostatné dceřiné společnosti.
8. října 2010 – Holidays Czech Airlines – získala Osvědčení leteckého provozovatele

Opětovný růst prestiže Českých aerolinií stvrzuje příchod Blue Style. Cestovka přešla pod křídla ČSA právě od Travel Service. "Podmínky nabízené ČSA a Travel Service byly skoro totožné. Avšak devět z deseti lidí nám říká, že chtějí létat s ČSA. Proto jsme se rozhodli jim vyjít vstříc," řekl Jeddai.

Návrat na charterový trh
Podle viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury "musely ČSA přijít s velmi dobrou cenovou nabídkou". Prezident Českých aerolinií Miroslav Dvořák potvrdil, že uzavřením spolupráce s cestovní kanceláří Blue Style se aerolinky v podstatě vrátily na trh charterové přepravy.

"Touto akvizicí se Holidays Czech Airlines vrací na trh charterové přepravy. Jsme do budoucna schopni nabízet služby i jiným velkým cestovním kancelářím. Vrací nás to zpátky mezi velké hráče," uvedl Dvořák.

Holidays Czech Airlines získala licenci teprve počátkem října. V nadcházející sezoně již získala ke spolupráci přes 40 dalších cestovek. "Soustředili jsme se na střední a malé cestovní kanceláře, abychom získali základní portfolio," vysvětlil Dvořák.

V současnosti disponuje Holidays Czech Airlines dvěma letouny Boeing 737. V příštím roce by se měla tato flotila rozrůst. Na rozdíl od mateřských ČSA, které vsadily na letadla Airbus, bude charterová divize využívat americké boeingy. Zatím ale není jasné, kolik jich bude.

"Nejdřív si chceme zajistit klienty, pak řešit letadla. Až uzavřeme poslední smlouvu před letním letovým řádem, pak zajistíme takový počet letadel, aby ani jedna sedačka nezůstala volná," řekl Dvořák. Již v příštím roce by podle Dvořáka měla společnost Holidays Czech Airlines vykázat zisk kolem deseti milionů korun.

  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz