Uvedené meziroční srovnání se týká pouze prodeje drobného, tedy takzvaného zbytného majetku.
Pozemky v okolí pražského Masarykova nádraží jsou jedním z největších prodejů, které České dráhy v posledních letech uskutečnily. Šlo o převod deseti tisíc metrů čtverečních za zhruba 235 milionů korun.
Drážní rok v poločase: ČD vydělaly 375 milionů. Mají víc peněz za jízdenky |
Mezi velké prodeje lze zařadit i loňský prodej hotelu Abito v pražské Michli, který dopravce prodal za 110 milionů korun společnosti JLV. Ta Českým drahám dlouhodobě zajišťuje servis v jídelních vozech.
Dopravci se tento hotel s kapacitou 128 pokojů dlouhodobě nedařilo prodat. Dvakrát byl prodáván v aukci prostřednictvím dražební společnosti Clanroy, která dražbu nemovitostí pro ČD dlouhodobě zajišťovala. Dráhy se s touto společností rozešly poté, co firma na sebe v roce 2013 vyhlásila konkurz a Českým drahám dlužila z prodeje jejich majetku 54 milionů korun.
Tato zkušenost poté přiměla České dráhy prodávat nepotřebný majetek vlastními silami prostřednictvím regionálních správ majetku. To se týká nyní i velkých prodejů. „Například zmíněný hotel společnost prodala rovněž v řízení, které si uspořádaly dráhy samotné,“ uvedl mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský. Nabídku nemovitostí k prodeji zveřejňují ČD rovněž na svých internetových stránkách.