Mezi Prahou a Brnem městy nyní jezdí dva páry spojů D1 Express denně, v některé dny jezdí třikrát denně.
"Konkrétně probíhá rozsáhlá modernizace železniční stanice Ústí nad Orlicí a hovoří se také o rekonstrukci velmi zatíženého úseku Běchovice - Úvaly na okraji Prahy," přiblížil důvody mluvčí drah Petr Šťáhlavský pro server iDNES.cz.
ČTĚTE TAKÉ: |
Zrušení D1 Expressu podle něj neznamená rezignaci drah na nabídku alternativy za automobilovou dopravu mezi Prahou a Brnem. Každou hodinu mezi městy jezdí vlaky EuroCity, které staví v Pardubicích a rovněž v České Třebové nebo Kolíně a proti bezzastávkovým D1 Expressům jsou podle jízdního řádu pomalejší jen o pět minut.
Kromě D1 Expressů provozují České dráhy bez státních dotací pouze spojení mezi Prahou a Ostravou rychlovlaky pendolino. Na provoz ostatních spojů jim přispívá stát prostřednictvím ministerstva dopravy v dálkové dopravě a z rozpočtů krajů v regionální dopravě.