19. října 2016 16:25 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

České dráhy si nechaly opravit vagony za miliardu. Wi-fi budou mít až příští rok

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Pars Nova předala 19. října Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pars Nova předala 19. října Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů... | foto: České dráhy
PRAHA Šumperská společnost Pars Nova ze skupiny Škoda Transportation předala Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů pro vnitrostátní i mezinárodní vlaky EuroCity a InterCity. Dvouletá obnova vozů řady Bdpee stála státního dopravce téměř 1,1 miliardy korun.

Modernizované vozy jsou nasazeny na vlacích EuroCity z Prahy do Brna, Bratislavy a Budapešti. Od prosince budou jezdit také z Prahy do Tábora, Českých Budějovic a Lince nebo na běžných rychlících z Prahy do Luhačovic.

Zakázku firma stihla podle harmonogramu, na realizaci prototypu měla deset měsíců.

Pars Nova předala 19. října Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů pro vlaky EuroCity a InterCity. Dvouletá obnova vozů řady Bdpee stála téměř 1,1 miliardy korun.
Pars Nova předala 19. října Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů pro vlaky EuroCity a InterCity. Dvouletá obnova vozů řady Bdpee stála téměř 1,1 miliardy korun.

Z původních vozů byla zachována pouze skříň a významně se upravily podvozky. Jejich rekonstrukcí byla zvýšena maximální rychlost vozů ze 120 km/h na 160 km/h. Upraven byl také brzdový systém včetně elektropneumatické brzdy, která umožní provoz na tratích s tunely do pěti kilometrů.

Cestující získali nové čalouněné sedačky, větší stolky, police pro objemná zavazadla, nové toalety, prostor pro uložení jízdních kol nebo elektrické zásuvky 230 V. „Ke zvýšení komfortu přispívá audiovizuální informační systém, dosazení plnohodnotné klimatizace a nová celistvá okna z determálního skla,“ dodal obchodní manažer David Krmíček.

Významným bezpečnostním prvkem jsou zcela nové předsuvné dveře ovládané tlačítky, které jsou za jízdy blokované. Umožňují také selektivní blokování proti otevření i při zastavení vlaku, což zamezí vystoupení cestujících do kolejiště. Vozy budou v prvním pololetí příštího roku doplněny ještě o wi-fi připojení.

Původní vozy vyrobila letech 1990 až 1991 Vagónka Studénka. Mohly jezdit pouze v České republice, do zahraničí jen omezeně. „Díky modernizaci vozy nově odpovídají mezinárodním standardům RIC a mohou jezdit prakticky po celé Evropě,“ uvedl generální ředitel Pars nova Aleš Měrka.

Kromě této zakázky, kterou společnost získala na základě otevřené soutěže z konce loňského roku, modernizuje Pars Nova pro ČD například 93 rychlíkových vozů určených primárně pro mezinárodní linku do Hamburku také za 1,1 miliardy korun. Známá je ale především stavbou modernizovaných žlutých motorových vozů pro ČD označovaných jako Regionova.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz