Opravu starších vagonů má na starosti šumperské dílny Pars Nova patřící do skupiny Škoda Transportation. Většina těchto vozů nasadí České dráhy na výše zmíněné lince do Hamburku.
„Část z nich, převážně vozidla první třídy, ale nasadíme i na jiné vlaky,“ řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Česká železnice stále nestíhá utrácet peníze z EU. O miliardy může přijít |
Trojice vozů, vagony určené pro první a druhou třídu a rovněž restaurační vůz, mají nový interiér, výkonnější klimatizaci a jsou modernizovány na jízdu až 200kilometrovou rychlostí, uvedly České dráhy.
„Nové jsou například sedačky v 1. třídě nebo USB zásuvky pro napájení elektroniky. Další části, jako například obložení interiérů nebo sedačky ve 2. třídě, prošly revitalizací,“ doplnil generální ředitel Škody Transportastion Tomáš Ignačák.
Zakázku na modernizaci celkem 71 osobních vozů tří typů v hodnotě 570 milionů korun získal podnik Pars Nova letos v březnu. Na dalších 550 milionů korun vyjde modernizace 22 vozidel původně Rakouských drah.
Velká část z nich má projít přestavbou, kdy bude původní uspořádání do jednotlivých kupé přestavěno na velkoprostorový oddíl s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |