LN zjistily, že z kapes daňových poplatníků šlo během posledních osmi let na propagaci země v zahraničí přes 213 milionů korun. Počet turistů z řady států, na něž se CzechTourism zaměřila, ovšem nejenže následně nerostl, ale někde dokonce klesal.
Do očí bije například Německo, ze kterého stále ještě do tuzemska míří turistů nejvíce. Poslední čtyři roky počet německých turistů vytrvale klesá. Loni jich přijelo již o tři sta tisíc méně než v roce 2006. Na druhou stranu statistiky příjezdů hostů ze Slovenska ukazují nárůst v letech, kdy zde kampaň na podporu Česka probíhala.
Navíc, efektivita vynaložených peněz na kampaně v zahraničí je v podstatě nevyhodnotitelná. Sám CzechTourism dopad svých akcí nesleduje. "Měřitelnost úspěchu kampaně je sporná. Nejde o prodej, ale o nabídku," říká mluvčí agentury Pavel Klicpera.