24. září 2011 8:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Česko zažívá golfový boom,
počet hřišť strmě roste

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Golf (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Golf (ilustrační foto). | foto: ČTK
PRAHA Na golfových hřištích v Česku se loni protočily zhruba dvě miliardy korun. Podobný obrat očekává Česká golfová federace i letos. Dvě třetiny této sumy získávají golfová zařízení z firemních akcí. Letos jich je oproti loňsku zhruba o deset procent víc, jsou ale levnější.

„Krize je stále cítit. Týdně u nás sice probíhají dva až tři firemní turnaje, oproti loňsku je to drobný nárůst, ovšem jsou lépe marketingově orientované než loni,“ řekl Juraj Werner, ředitel společnosti Golf Brno, která je majitelem golfového resortu Kaskáda v Kuřimi. Zatímco kdysi některé turnaje doprovázel i kulturní program a firmy rozdávaly dárky, letos jsou firemní turnaje méně honosné. 

„Loni rozpočet některých turnajů převýšil i půl milionu korun, letos to je maximálně 400 tisíc. A jsou turnaje s rozpočtem i 50 tisíc korun,“ připomněl Werner. Individuálně hraje na Kaskádě se třemi devítijamkovými hřišti několik desítek tisíc golfistů, jejich počet oproti loňsku vzrostl o deset procent, dodal ředitel Golfu Brno. 

INFOGRAFIKA:


V Česku je aktuálně 91 normovaných golfových hřišť a řada menších golfových zařízení. Mezi nejvýraznější patří Prosper Golf Resort Čeladná, místo konání profesionálních turnajů PGA European Tour.  Renomé Čeladné přilákalo řadu významných firem, jako jsou ČEZ, ČSOB, ČSA, DuPont či IKEA, které tu pořádají vlastní turnaje. 

„Letos je nárůst počtu firemních turnajů mírnější, mezi deseti až dvaceti procenty. Loni jsme ale zaznamenali meziroční růst zhruba o čtvrtinu. V důsledku krize začaly firmy více rozmýšlet, zda budou platit i služby, které dříve platily automaticky. Akce jsou účelněji zaměřené,“ řekl vedoucí resortu v Čeladné Jiří Novosad.
Nejmenší firemní akce tam přijde na 90 tisíc korun. Pokud si firma objedná celé hřiště na celý víkend i s ubytováním ve čtyřhvězdičkovém hotelu, který je součástí resortu, zaplatí půl milionu korun. Výhodou Čeladné je nejen hotel, ale i vlastní jezdecká stáj či relaxační a wellness zařízení.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejen osmnáctijamkové hřiště se Sněžkou na obzoru, ale i hotel, wellness a v zimě terény pro běžkaře nabízí Grund Resort Golf & Ski v Mladých Bukách na Trutnovsku.
Právě doprovodné služby včetně ubytování a stravování jsou pro golfové resorty vítaným zdrojem příjmů. „Resorty se financují z poplatků členů a poplatků za hru, z reklamy i z doprovodných činností. Náklady jsou totiž značné. Vybudování hřiště přijde až na stamiliony korun, jednotky až desítky milionů ročně stojí jeho údržba,“ vysvětlil Dalibor Procházka z České golfové federace. 

Suma, kterou soukromí investoři dosud do golfu v Česku vložili, se odhaduje na 5,5 až 6 miliard korun. Například Albatross Golf Resort ve Vysokém Újezdu u Prahy stál miliardáře Jiřího Šimáně 400 milionů korun. Jiří Grund za svůj golf resort zaplatil 120 milionů.
Zájem o golf roste nejen mezi firmami, ale především mezi lidmi. Dnes jej hraje více než 52 tisíc Čechů a golf se začal vyučovat i na školách, většinou s podporou majitelů golfových hřišť. Ti si tak vychovávají nové generace hráčů, kteří budou platit poplatky a kupovat golfové vybavení.

ČTĚTE TAKÉ:

Prodej golfového zboží se v Česku ročně pohybuje v řádu stovek milionů korun. Golfová výbava se prodává jak v kamenných obchodech, jeden si loni otevřela i Miss ČR 1998 Kateřina Stočesová, tak prostřednictvím internetu. 

„Golf se dostává mezi lidi, ceny jdou dolů, vybavení je přístupnější než před pár lety,“ říká Zdeněk Stieber, který provozuje internetový obchod Golflevně.cz. „Hodně přibývá úplných začátečníků, je vidět, že se to rozmáhá,“ zdůrazňuje Ondřej Doležal z obchodu Všenagolf.cz.
Prodejci golfového vybavení se ovšem shodují, že hráčů sice přibývá, lidé ale vybírají spíše levnější výbavu. „Je tu velká vlna začínajících golfistů. Hodně z nich přitom do začátku kupuje levné bazarové sety,“ říká Nora Hálová z obchodu Golfstart.cz. Pro obchodníky tak růst zájmu o golf neznamená automaticky rapidní růst tržeb. Lidé si také stále častěji vybavení objednávají například z Velké Británie nebo z USA, kde vyjde levněji.


  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na Lidovky.cz