Loni si manažeři Philipa Morrise stěžovali na balený tabák a černý trh. Zisky české tabákové jedničky padaly prudce dolů. Nyní vysílá kutnohorský podnik o poznání pozitivnější zprávy.
Philip Morris za prvních šest měsíců roku vydělal 1,1 miliardy korun. To je oproti loňsku o 23,4 procenta víc. Firma si polepšila i v celkových tržbách o víc než šest procent na 6,2 miliardy korun.
ČTĚTE TAKÉ: |
K lepšímu výsledku pomohl tabákovému podniku pozitivní vývoj měnového kurzu a nižší provozní náklady. A pochopitelně také to, že čeští a slovenští kuřáci začali víc utrácet za značkové cigarety.
„Přestože měl pokles našich místních značek a značky Red & White nepříznivý
dopad na náš tržní podíl v Česku, částečně ho kompenzoval vyšší podíl značek
Marlboro, L&M, stejně jako vyšší podíl Chesterfieldu a Philipa Morrise,“ vypočítává András Tövisi, šéf české pobočky firmy.
Menší podíl na trhu
Philip Morris už loni ztratil nadpoloviční podíl na trhu. Nyní toto číslo kleslo ještěTržní o 3,3 procenta.
Výhled pro zbývající část roku podle Tövisiho závisí hlavně na změnách ekonomického prostředí, na celkovém poklesu legálního trhu s cigaretami a na míře, do jaké budou spotřebitelé přecházet na produkty s nižším daňovým zatížením.
Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v České republice. Zaměstnává přibližně 1100 lidí.