Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Čím hůř, tím líp. Subaru Outback je auto do nepohody

Ekonomika

  17:23
Subaru Outback je auto mnoha podob a rozmanitých vlastností. Zábavný je ovšem paradox, který nabízí: jede tím lépe, čím horší jsou podmínky na silnici. Komfort a bezpečí jsou u něj na prvním místě.

Nový Subaru Outback foto: Reprofoto

S automobily Subaru je to pokaždé stejné. Když se představí nový model, na první pohled a při první krátké zkušební jízdě působí poněkud rezervovaně jakoby obyčejně.

S automobily Subaru je to pokaždé stejné. Když se představí nový model, na první pohled a při první krátké zkušební jízdě působí poněkud rezervovaně – jakoby obyčejně. K jeho pochopení a poznání je totiž potřeba více času. Na rozdíl od například německých značek Subaru své přednosti nestaví tak zřetelně na odiv.

Příjemné překvapení na silnici
Podobné je to i s novou generací modelu Outback, která se spolu s technicky spřízněným typem Legacy začala prodávat na konci loňského roku. Není bez zajímavosti, že právě Subaru s tímto modelem stálo v roce 1995 u zrodu v současnosti stále oblíbenějších takzvaných terénních kombi se zvětšenou světlou výškou.

V případě nového Outbacku dělí jeho podvozek od země v nezatíženém stavu celých 20 cm, což je vzdálenost, která předčí i většinu běžných vozů SUV podobné velikosti. Díky tomu s ním není problém vyjet i mimo běžné silnice. Určitým omezením v terénu je sice relativně delší přední převis, v praxi se však průchodností vyrovná vozům SUV.

Vůz ovšem překvapí na běžných silnicích. Testovaná verze se čtyřválcovým zážehovým motorem 2,5 l a automatickou bezestupňovou převodovkou je zaměřená komfortně, čemuž odpovídá i naladění jednotlivých částí vozu.

A zejména podvozku, který velmi účinně "žehlí" povrch vozovky pod koly. Přejezd děr nebo hrbolů je nejen velmi tichý, ale také se minimálně přenáší do interiéru. Troufám si tvrdit, že je to jeden z vůbec nejpohodlnějších vozů své velikosti.

Podvozkem nabízené pohodlí je o to přitažlivější, že není na úkor jízdních vlastností. Ba právě naopak. Výborná je směrová stabilita ve vyšších rychlostech. Nízké těžiště dané plochou koncepcí motoru a velmi vyspělý stálý pohon všech kol vytvářejí základ pro značnou agilitu a zejména účinné držení stopy i v rychle projížděných zatáčkách.

Komfort a zase komfort
Nejlepší na tom všem ale je, že projev nové generace Subaru Outback je zcela přirozený a jakoby samozřejmý.

Pohodlí a bezstarostnost je patrná také z doslova sametového projevu motoru a bezestupňové převodovky. Připlatíte si za ni sice celých 60 tisíc korun, avšak pokud požadujete maximální komfort, jde o povinnou volbu.

Dobrá zpráva je, že převodovka účinně využívá potenciál motoru, takže se spotřeba při běžném ježdění udržuje pod hranicí 10 litrů na 100 km.

DATA

Karoserie
Rozměry                         4775x1820x1605 mm
Hmotnost                        1568 kg

Motor zážehový 4válec, boxer, 2,5 l
Výkon 123 kW (167 k)/5600 min-1
Toč. moment 229 N.m/4000 min-1

Provoz
Zrychlení                          0–100 km/h 9,6 s
Nejvyšší rychlost             201 km/h
Komb. spotřeba              8,6 l/100 km

Cena 840 000 Kč

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!