Jiné typy vlaků jezdí i rychleji. Francouzský TGV dosáhl v roce 2007 při testovací jízdě až 574,8 kilometru v hodině. Japonský magnetický levitační vlak jel v roce 2003 rychlostí 581 kilometrů za hodinu.
Více: |
Nová trať se má otevřít v roce 2012. Cesta mezi Pekingem a Šanghají se má zkrátit proti současnosti o polovinu na pět hodin. Náklady na projekt činí 32,5 miliardy USD (614,6 miliardy Kč) a projekt je součástí snah vlády spojit velká čínská města vysokorychlostní železnicí.
Záznam státní televize předvedl elegantní bílý vlak, který se řítí kolem zelených zemědělských polí ve východní Číně. Vlak dosáhl nejvyšší rychlosti na trase dlouhé 1318 kilometrů mezi městy Cao-čuang v provincii Šan-tung a Peng-pu v provincii An-chuej.
Čína má již v současnosti nejdelší síť vysokorychlostní železnice na světě. Do roku 2012 má délka tratí vysokorychlostní železnice činit 13.000 kilometrů a do 2020 se zvýšit na 16.000 kilometrů, napsala agentura AP.