Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Čínská televize pokárala Apple a VW, firmy promptně slíbily nápravu

Ekonomika

  7:00
ŠANGHAJ - Čínská státní televize ve výročním přehledu špatného chování firem ke spotřebitelům nejvíce kritizovala amerického technologického giganta Apple a německou automobilku Volkswagen. Obě společnosti slíbily, že nedostatky, na něž vlivný pořad upozornil, dají do pořádku.

Šťastní majitelé nového iPhone 5. foto: ČTK

Ústřední televize CCTV v investigativním pořadu, který se vysílá na Světový den spotřebitelských práv, uvedla, že Apple čínským zákazníkům neposkytuje následný servis na stejné úrovni jako spotřebitelům v jiných zemích.

U Volkswagenu program poukázal na to, že jeho vozy mají dlouhodobé problémy s moderní automatickou převodovkou DSG.

ČTĚTE TAKÉ:

Volkswagen, který má v plánu zvýšit v Číně výrobní kapacity v příštích letech na dvojnásobné čtyři miliony vozů ročně, na zprávu promptně odpověděl a slíbil rychlou nápravu.

"Bereme tuto zprávu velmi vážně a budeme urychleně kontaktovat zákazníky, abychom problém vyřešili," uvedla automobilka na svém oficiálním čínském blogu. Převodovky DSG u některých vozů Volkswagenu způsobují při jízdě nežádoucí zpomalování nebo zrychlování.

ČTĚTE TAKÉ:

Rovněž Apple vyjádřil ochotu vyjít vstříc stížnostem čínských spotřebitelů. "Náš tým vždy usiluje o to, aby překonával očekávání našich zákazníků a jejich obavy bereme velmi vážně," sdělila čínská pobočka firmy. Čína je pro Apple hlavní výrobní základnou a firma plánuje razantní expanzi na jejím rychle rostoucím trhu.

Ostře sledovaný přehled

CCTV v minulosti jmenovala ve svém masově sledovaném ročním přehledu firemních hříšníků řadu západních firem. To se většinou brzy promítlo do jejich tržeb na čínském maloobchodním trhu, který by se měl během příštích tří let stát největším na světě.

Loni pořad kritizoval amerického provozovatele fastfoodových restaurací McDionald´s a francouzský řetězec hypermarketů Carrefour, které údajně porušovaly hygienická pravidla. Obě firmy byly nuceny se omluvit a jejich akcie v dalších dnech výrazně klesly.

Některé firmy ve snaze předejít negativní publicitě oznamují v Číně před dnem spotřebitelských práv slevové a propagační akce. McDonald´s tak na pondělí ohlásil snídaně zdarma a Wal-Mart spustil kampaň "adoptuj strom".

Autoři: ,