Citroen svolává do servisu přibližně 20 000 automobilů C3 Picasso, u kterých se objevil kuriózní problém: spolujezdec může auto zabrzdit. Ptáte se, jak je to možné? Automobil byl vyvinut s levostranným řízením a tak se jich také většina prodává, ale pro britský trh je nutná přestavba na řízení pravostranné. A tady vznikla chyba.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
Ne, Citroen nezapomněl přesunout krom volantu na druhou stranu také pedály. Ale vedení brzdového systému bylo jen primitivně přemostěno a hlavní prvek nadále zůstává vlevo, kde původně seděl řidič, v Anglii nyní ale spolujezdec. Stačilo, aby spolujezdec nešikovně šlápl nohou do podlahy... A malér byl na světě.
Francouzští konstruktéři se zřejmě rozhodli, že přednost má oběd a nikoli bezpečnost Angličanů, takže použili příliš tenké brzdové hadičky, které je snadné zmáčknout.
V servisu budou hadičky všech vozů opatřeny dodatečnou izolací, aby již nebylo možné nechtěně aplikovat brzdy. Problém se naštěstí netýká aut na našem trhu, takže můžete zůstat v klidu.