Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Citroën C4 klame svou moderní skořápkou

Ekonomika

  10:29
Nová generace Citroënu C4 vypadá velmi moderně, pod originální skořápkou ovšem skrývá některé postarší technologie. Solidní rodinné svezení přesto nabídne.

Nová generace Citroënu C4

Francouzská auta byla vždy trochu jiná, ale hlavně pohodlná. To se dá říct i o novém Citroënu C4. Nesnaží se být sportovní jako spousta konkurentů, na pohled to ale nepoznáte. Jeho design je dost odvážný, a to zejména zvenku.

Interiér už tak avantgardní není a ve srovnání s předchůdci doznal velkých změn, např. hlavní přístroje nejsou uprostřed palubní desky. Zato teď kabina vypadá mnohem kvalitněji. Není to náhoda, v podstatě stejný interiér musí stačit i luxusnějšímu sourozenci DS4.

Nová generace Citroënu C4

Materiály jsou prvotřídní, velké sedačky pohodlné a ty přední mohou být v rámci komfortní výbavy dokonce masážní. Vpředu je prostoru příkladně, jen delší cestující vzadu mohou mít méně místa na nohy.

Na řidiče ale interiér trochu dotírá, vysoký středový tunel občas vadí jeho pravé noze a situaci dále komplikují pedály posunuté vpravo, mimo osu volantu. Polyfonní zvuky některých oznámení lze měnit – stejně jako barvy podsvícení přístrojů. To lze také úplně vypnout, pak už svítí jen tachometr, což se hodí pro nerušené noční jízdy.

C4 není určeno pro náruživé jezdce, jeho prioritou zůstalo pohodlí. Je příkladně tiché a má měkký komfortní podvozek, který ale vychází z dnes již poněkud zastaralé techniky. Místo víceprvkové zadní nápravy, kterou používá většina konkurentů, si musí vystačit s vlečenou.

Nová generace Citroënu C4

Při klidné jízdě to nevadí, ale na sledu krátkých nerovností se auto roztřese. Také je třeba zvážit objednávku efektních velkých kol – rázy od nerovností posílají do kabiny i do volantu. Ten je spojený s lehoučkým řízením, z něhož naopak není skoro nic cítit. Lehce až "jedovatě" reagují také brzdy.

Citroën nabízí tři benzinové a tři naftové motory o výkonech 95 až 155 koní za ceny bez dalších akčních slev začínající na necelých 314 tisících korun. Možná nejlepší, i když nejdražší volbou pro svižné a přitom hospodárné cestování je zkoušený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koňských sil a spotřebou pohybující se kolem šesti litrů. Velmi kultivovaný, pružný a nadšeně reagující na plyn, avšak zatěžující příď. U C4 ale tahle nevýhoda moc nevadí.

Nová generace Citroënu C4

Komfortní a hodnotně vypadající auto za odpovídající cenu zamíří mezi rodinné zákazníky, kteří ocení spíše pohodlí než tuhý sportovní podvozek. Nic výjimečného jako dřívější slavné citroëny ale nová generace C4 nepřináší.

Autor: