Spojením Continental a United zůstanou ve Spojených státech tři velké letecké společnosti s mezinárodní přepravou, a to nově spojená United, Delta a American. US Airways také létají do zahraničí, ale loni jejich mezinárodní letecká přeprava byla jen třetinová ve srovnání s American.
United patřící pod mateřskou UAL Corp je nyní třetím největším přepravcem v USA podle objemu přepravy. Continental Airlines se sídlem v Houstonu jsou čtvrté největší americké aerolinie.
Předpokládá se, že se hospodaření ztrátových leteckých společností zlepší, budou-li větší. Cestující mají rádi širokou nabídku odletových časů a k dispozici světovou síť. Kombinací United a Continental se jim otevře síť letů od Šanghaje po Jižní Ameriku.
Očekává se, že společnosti vyhlásí fúzi jako spojení rovnocenných partnerů.
Po spojení ale lidé uvidí více z United. Nová společnost se tak bude jmenovat a sídlit bude jako původní United v Chicagu. Akcionáři United budou vlastnit 55 procent spojené firmy. Řídit ji bude generální ředitel Continental Airlines Jeffery Smisek.
Nynější předseda a generální ředitel mateřské UAL Glenn Tilton bude také předsedou nové skupiny. Jeden ze zdrojů uvedl, že vedení nové společnosti bude tvořit šest nezávislých ředitelů z každé z obou firem, dva zástupci odborů, Smisek a Tilton.
Akcionáři Continental obdrží 1,05 akcie UAL výměnou za každou svoji akcii. Firmy podle zdrojů doufají, že uzavřou transakci před koncem roku. Potřebovat budou souhlas akcionářů i protimonopolních regulátorů.
Delta a NorthwestZhruba před rokem a půl povolilo americké ministerstvo spravedlnosti letecké společnosti Delta Air Lines koupit rivala Northwest Airlines. Vznikly tak světově největší aerolinie současnosti. Mnozí v odvětví jsou teď ale zvědaví, zda administrativa prezidenta Baracka Obamy bude ochotná povolit vznik nového leteckého obra jako za prezidenta George Bushe mladšího, poznamenala AP. |