11. června 2010 14:47, aktualizováno  15:22 Lidovky.cz > Byznys > Média

ČT odmítla reklamu Sazky.
Zesměšňuje Slováky a Řeky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 8Diskuse
Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Fotbalový slovníček - Slovensko | foto: Lidovky.cz
PRAHA Česká televize odmítla zařadit do vysílání dva reklamní spoty sázkové společnosti Sazka s moderátorem Leošem Marešem, které měly doprovázet přímé přenosy ČT z utkání mistrovství světa ve fotbale. Konkrétně ČT vyřadila spoty věnované týmům Slovenska a Řecka. Na reklamách jí vadilo, že by mohly vyvolávat národnostní nesnášenlivost.

"Hrá ako Maďar, píská jak Tatar, smečiar," říká Leoš Mareš ve slovenském kroji poté, co nechytí valašku. Titulky to překládají jako "špatný hráč, špatný rozhodčí, volej." V řecké stylizaci zase v roztrhané košili prosí o eura: "Dej euro. Díky, můžeme jet na MS!"

Podle agentury Media Master, která zajišťuje marketingový servis pro Českou televizi, nebyl obsah spotů věnovaných Slovensku a Řecku v souladu s principy a kodexem veřejnoprávní televize. Oznámil to mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.

Fotbalový slovníček

Na řeckém spotu vadila agentuře narážka na pomoc Evropské unie, v případě Slovenska agentura původní souhlas s vysíláním zrušila s odvoláním na nedávné vyostření slovenských vztahů s Maďarskem.

"Česká televize je ze zákona odpovědná za obsah svého vysílání. Pokud tedy zodpovědní zaměstnanci rozhodnou, že by odvysílání jakéhokoliv pořadu včetně reklamy mohlo být v kolizi se zákonem či kodexem, který se zákona vychází, mají nejen právo, ale přímo povinnost odvysílání odmítnout," zdůvodnil postup mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Sazka vzala rozhodnutí ČT na vědomí, přestože se nedomnívá, že by sponzorské vzkazy mohly vyvolávat národnostní nevraživost. "S podobnou mírou nadsázky se setkáváme i ve sdělovacích prostředcích obou zmíněných zemí, s výjimkou vyhraněně nacionalistických. V souvislosti s předsednictvím České republiky v Evropské unii a její prezentací v Bruselu veřejnost jistě zaznamenala i nadsázku mnohem provokativnější," uvedl Zikmund.

Desetivteřinové spoty k přímým přenosům z mistrovství světa ve fotbale připravila pro internetový portál Sazka Tip agentura Beefbrothers v produkci P.Art Production. Režisérem klipů je Tomáš Medek, hudbu složil Ondřej Brzobohatý.

Lidovky.cz, ČTK
  • 8Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz