Ke zhruba hodinu a půl trvajícího výpadku došlo dne 4. října 2013. Na tuto linku se opakovaně nedovolal pětasedmdesátiletý muž z Mariánských Lázní. Záchranku přivolala až místní lékařka, lékařům se však po příjezdu muže již nepodařilo oživit.
Nepřehlédněte |
Podle dřívějšího vyjádření společnosti šlo o kombinaci technické poruchy a lidské chyby. V uvedený den totiž probíhalo přenastavení tranzitní ústředny v Karlovarském kraji, ale servisní technik po jejím skončení neprovedl kontrolní hovor a tím pádem neodhalil, že směrování na linku 155 nefunguje. Jelikož ostatní tísňové linky včetně linky 112 byly v provozu, nezaznamenaly nic ani alarmy záchranné služby a operátora. Společnost proto po této události podnikla opatření, která mají opakování podobné situace do budoucna vyloučit.
Úřad mohl operátorovi za výpadek linky uložit pokutu až 20 milionů korun. Nakonec však přihlédl k tomu, že Telefónica svou chybu přiznala a po zjištění ji v relativně krátkém čase odstranila. ČTÚ za tento nedostatek Telefóniku již jednou pokutoval, operátor se však proti tomuto rozhodnutí odvolal. Úřad ale nyní rozklad zamítl a rozhodnutí se tak stalo pravomocné.