Při analýzách plateb také správce podle své mluvčí Lenky Tiché narazil na zvláštní odměnu pro jednoho z manažerů, která měla dosahovat částky 8 miliónů korun, a údajně měla být ohodnocením jeho pracovního přínosu při stavbě O2 arény.
Zatím však společnost vyplatila z celkové částky pouze 1,5 miliónu korun, zbývající část finanční analytici správce zakázali proplatit a právní tým nyní řeší, zda nebude již proplacenou část odměny požadovat zpět.
Odborníci na finanční toky se rovněž podívali na leasingovou smlouvu na luxusní vůz Bentley, 6 automobilů Audi A8 a 1 vozidlo Hummer. Všechna tato vozidla sloužila pro účely hostů a vybraných zaměstnanců Sazky a byla profinancována prostřednictvím dceřiných společností. Verdikt expertů zní: okamžitě smlouvy zrušit.
Vše o kauze Sazka |
"Sazka tak nyní ušetří měsíčně 427 000 korun. Finanční analýza ovšem jednoznačně vyvrátila podezření, že byla ještě v květnu tohoto roku nakupována za hotovost vozidla značky Audi, o nichž média spekulovala," uvedl Cupka v tiskové zprávě.
Podle informací insolvenčního správce se hospodaření Sazky začíná obracet k lepšímu. "Tržby stále rostou a například z včerejšího losování Sportky se v porovnání s minulým týdnem vytěžilo o 24 % více," uvedl Cupka. Nedělní tah, který i v minulosti vykazoval vyšší obraty, zaznamenal podle něj ještě větší vzestup, tržby vzrostly o 37 %.
Nefunguje pětina terminálů
Předseda Sdružení trafikantů a prodejců tisku Milan Ságner informoval, že podle jeho hrubého odhadu ze 1300 terminálů Sazky, které trafikanti v době finančních potíží společnosti vypnuli, jich nyní nefunguje již jen asi pětina.
Celkem má Sazka přibližně 6500 terminálů. Nabídku společnosti PPF na převzetí pohledávek z kaucí za Sazkou využije podle něj nejméně 80 procent trafikantů. "Situace je ale nyní nepřehledná. Někteří trafikanti chtějí obnovit spolupráci se Sazkou, někteří plánují spolupráci s Fortunou, jiní s oběma," podotkl.