11. prosince 2010 15:01 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Dacia Duster: Její ceně nejde
v kategorii SUV konkurovat

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Dacia Duster | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dacia Duster | foto: Dacia
Dacia Duster je nebývale levným SUV, které si budou moci pořídit i ti, pro něž byl tento typ automobilu dosud nedostupný.

Tohle nové auto značky Dacia by se dalo považovat za geniální strategický tah. Francouzský koncern Renault vlastnící rumunskou značku se ho v době, kdy jsou automobily kategorie SUV stále populárnější, rozhodl připravit za cenu malého městského auta. Tím se k atraktivnímu druhu vozu dostanou lidé, kteří na něj nikdy neměli.

Sportovně-užitkový Duster vznikl na technických základech, které používají Dacie Logan a Sandero. K tomu Renault přimíchal pohon všech kol od svého aliančního partnera Nissanu, dostupný u dražších verzí Dusteru.

A jednoduchou, zvenku atraktivní karoserii, velikostí odpovídající automobilům nižší střední třídy jako třeba Renault Mégane. Kabina nové dacie je však prostornější. V Dusteru si za sebe pohodlně sednou i téměř dvoumetroví pasažéři. Také v kufru je místa dost. Jednoduchost je ostatně hlavní myšlenkou celého auta, jinak by nemohlo být tak levné.

Pozornější si všimnou dnes již neobvykle velkých mezermezi díly karoserie i subtilní stěrače připomenou auta z 80. let. Nízká výrobní cena dostala přednost i před ergonomií. K panelu ventilace utopenému na spodku středové konzole je třeba se natáhnout, seřizování zrcátek je schováno pod pákou ruční brzdy a ovladače zadních oken sídlí pro změnu za ní, na středovém tunelu – aby na ně s menšími obtížemi dosáhli jak ti vepředu, tak vzadu.

Chabá výbava, ale vynikající cena

Jednoduché, vtipné. Retro zážitkem je také jízda. Ne že by Duster jezdil nějak špatně, ale třeba pozice za volantem se v něm hledá obtížněji než ve většině dnešních aut. Volant lze totiž nastavovat jen výškově, a to pouze v dražších verzích vozu.

Starší auta připomene také trochu tužší řízení, do něhož se přenášejí rázy od předních kol, komfortně měkký, avšak stabilní podvozek a průměrné brzdy.

Nejlevnější benzinová čtyřkolka stojí necelých tři sta tisíc. To nemá konkurenci. Základní výbava je sice dost chudá, ale vůz si to může dovolit.

Přímou konkurenci vlastně nemá, levnější SUV koupit nelze. V některých směrech působí zastarale a levně, ale jinak by nemohl být tím, čím je. Za svou cenu vynikajícím autem a také zatím nejlepší dacií.

Technické parametry

Dacia Duster 1,5 dCi 4x4

  • Rozměry 4315x1822x1695 mm
  • Zavazadlový prostor 408 l
  • Hmotnost 1294kg
  • Motor turbodiesel, 4válec, 1,5 l
  • Výkon 80 kW (110k)
  • Zrychlení 0–100 km/h 12,5 s
  • Nejvyšší rychlost 168km/h
  • Komb. spotřeba 5,6 l / 100km
  • Cena 399 900Kč

Jan Stacha, Lidové noviny
  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz