24. dubna 2012 15:41 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Další plesnivé ovoce. Tentokrát
v pražských supermarketech

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Plesnivé ovoce z Teska | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plesnivé ovoce z Teska | foto: www.vitalia.cz
PRAHA UVNITŘ ANKETA Nákup čerstvých potravin se pomalu stává detektivním pátráním. O nálezech těch zkažených informuje inspekce několikrát do týdne. Autorka webu Vitalia.cz pátrala na vlastní pěst a ověřovala čerstvost ovoce a zeleniny ve vybraných pražských supermarketech. Výsledek? Za 700 korun nakoupila téměř samou plíseň.

Redaktorka během tří dnů navštívila čtyři pražské prodejny: Tesco, Albert, Makro a Kaufland a nakoupila celkem 14 kilo ovoce a zeleniny za 700 korun. Potraviny se tvářily čerstvě ale jen v Makru, v ostatních prodejnách "zelenina  a ovoce doslova tekla pod rukama a zelená plíseň přitahovala pozornost," píše na serveru Vitalia.cz.

O zkažených potravinách v Penny Marketu více zde:

Mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová zkažené ovoce na prodejně vysvětlila probíhajícím stavebním zmatkem a přislíbila nově proškolit zaměstnance.

„Kvalita ovoce a zeleniny představuje pro nás jednu z nejdůležitějších oblastí, na něž se nepřetržitě zaměřujeme. V uvedeném případě došlo k výpadku našeho kontrolního mechanismu na obchodě, pravděpodobně v důsledku probíhajících stavebních změn v rámci modernizace obchodu. Všichni zaměstnanci zodpovědní za oddělení ovoce a zeleniny a kontrolu kvality budou opětovně proškoleni. Tímto postupem se snažíme preventivně předejít obdobné záležitosti v budoucnu,“ uvedla.

Za zkažené ovoce dárkové poukázky

V Kauflandu čekalo redaktorku Vitalia.cz další nepříjemné překvapení. V přepravkách narazila třeba na silně tlející pomeranče, plesnivé papriky nebo jahody. Další překvapení ale následovalo u pokladny - nad "kvalitním" nákupem se personál vůbec nepozastavil.

Vedoucí prodejny jen suše konstatovala „To je všechno plesnivé" a redaktorce s díky za upozornění vrátila peníze.

Mluvčí Kauflandu Michael Šperl si dovolil jako odškodnění nabídnout dárkovou poukázku v hodnotě dvou set korun a omluvil se.

Anketa

Setkáváte se v obchodech se zkaženými potravinami?

Ano, velmi často 64
Ano, párkrát už se mi to stalo 12
Ne, nikdy 1

Pokud se problém opakuje, běžte jinam

Pavel Kopřiva, mluvčí státní zemědělské a potravinářské inspekce, nabízí na podobné nálezy zdánlivě jednoduchý recept: „Pokud se problém opakuje, zákazník se, má-li v okolí svého bydliště tu možnost, může vyhnout prodejcům, kteří nabízí nevyhovující zboží a svou spotřebitelskou volbou podporovat poctivé a zodpovědné obchodníky.“

 „Zákazník vždy může podat podnět na SZPI, která se jím bude v nejkratším možném termínu zabývat a situaci na místě prověří," dodává Kopřiva. "Může tak učinit prostřednictvím e-mailu info@szpi.gov­.cz.“

Problém ale je, že inspekce si na vyřízení dotazu vyhrazuje až 30 dnů. Mezitím se ale na prodejnách budou zkažené potraviny povalovat dál.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.