Podobnou kampaň vede Danone po celém světě včetně České republiky, k soudu však případ doputoval jenom v USA. Před dvěma roky kampaň na Actvii navíc podpořila i Světová gastroenterologická organizace.
Firma, která v Česku žádné stížnosti na Actvii vyráběnou v mlékárně v Benešově nezaznamenala, má k dispozici studii ústavu Preventivního lékařství brněnské Masarykovy univerzity z minulého roku. Experti v ní potvrdili, že Activia pomáhá regulovat zažívání.
Nelhali jsme, přesto peníze vyplatíme
"Společnost Danone stojí za svojí reklamou a odmítá, že by udělala něco špatně. Přesto však zvolila cestu smíření, aby se vyhnula nákladům a zmatku při soudním projednávání," uvedla firma na speciální stránce, kde mohou její zákazníci žádat o vrácení peněz za zakoupené jogurty.
Prostředky se budou vyplácet za výrobky Activia a DanActive zakoupené před 23. dubnem minulého roku. Bez účtů vyplatí Danone každému maximálně 35 dolarů, pokud bude moci zákazník nákupy jogurtů doložit, dostane až 100 dolarů (téměř 2000 korun).
Firma na tento účel vyčlenila 35 milionů dolarů a zavázala se vyplatit dalších 10 milionů, pokud by původně určená suma na pokrytí všech žádostí nestačila.
Za 'léčivé' účinky se v Americe platí
Jogurty Danone, které se v USA prodávají pod modifikovanou značkou Dannon, jsou přitom přibližně o 30 dražší než tradiční jogurtové výrobky konkurentů.
Podle dohody tak teď bude muset společnost upravit i značení svých výrobků. Z obalů zmizí údaje o vědecky dokázaných pozitivních účincích na trávicí systém a zmizet by měly i tvrzení o zvýšení imunity.