12. února 2011 9:11 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Delší, nižší a širší. Kia Sportage se změnila, stalo se z ní atraktivní auto

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kia Sportage | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kia Sportage | foto: Kia
Ještě před pěti lety by slovní spojení "atraktivní Kia" vyvolalo pobavený úsměv. Produkty korejské automobilky lákaly kupce snad jedině vynikajícími cenovkami. Pak ale Kia v roce 2006 najala německého designéra Petera Schreyera, mimo jiné tvůrce ceněného Audi TT první generace.

Cíl byl jasný: prosadit se na evropském trhu. Po loni představeném větším sportovněužitkovém vozu (SUV) Sorento nyní dorazil menší sourozenec Sportage, který se vyrábí na Slovensku.

Má nezvykle vysoké boky a nízká okna, dravou příď s maskou údajně připomínající "tygří čenich". Oproti předchůdci je delší, nižší a širší.

Interiér kombinuje rysy SUV a sportovnějších aut. Širší středový panel důvěrně obklopuje přední pasažéry stejně jako široké boky. Menší volant padne dobře do ruky, řadicí páka je blízko a vše najdete tam, kde hledáte. Ergonomie interiéru nemá chyby. Ani nevadí, že je vyroben z levnějších tvrdých plastů. Zadní pasažéři sice budou mít dost místa, jejich sedačky, dělené v poměru 60:40, ale nelze posunovat a sklápěcí mají jen opěradla. Kufr je sice příliš mělký na udávaných 564 litrů, většině rodin by ale měl stačit.

Kia Sportage

Sportage konečně naplňuje své jméno. Oproti předchůdci nejen lépe vypadá, ale i jezdí. Má tužší pérování, takže při rychlejší jízdě působí jistěji a naklání se jen minimálně.

Přesto dokáže dobře tlumit nerovnosti, přičemž v rychle projížděných zatáčkách neodskakuje ani na rozbitých silnicích. Dobře "sedí", má rychlé, precizní, i když poněkud mrtvolně nekomunikativní řízení, přesnou šestistupňovou převodovku a slušné brzdy.

Systém brzdící při sjezdu ze strmých svahů asi nevyužijete, ostatně podvozek "visí" jen 17,2 centimetru nad zemí.  Testovaný dvoulitrový turbodiesel nabízí výkon 136 koní a maximální točivý moment 319Nm již od 1800 otáček.  Nástup síly tak probíhá plynule.

Po zahřátí je relativně tichý, jen spotřeba je o něco vyšší, než tvrdí výrobce. Přesto nabízí kombinaci slušné dynamiky a rozumné spotřeby, většinou se pohybující mezi 6–8 l/100 km. Ceník se stále drží sympaticky nízko, štědrou standardní výbavu, zahrnující třeba klimatizaci nebo litá kola, poskytuje i nejlevnější verze. Výbav je pět, pevně nastavených, Kia chce zaujmout také nezvykle dlouhými zárukami. Kiamá díky Sportage ve stále populárnější kategorii SUV auto, které obstojí v konkurenci.

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.