Diskuze
Mýto nese málo peněz
Děkujeme za pochopení.
Josef K.
Někomu asi do Kaps(ch)i
22 miliard - Herr KAPSCH & Co., ČR - 1-2 mld/rok, možná. Jaký je z těch vybraných peněz čistý roční výnos ? Levněji by nás možná vyšly peage brány jako měli/mají (?) ve Francii . Tak jako tak, daňový poplatník opět utřel, protože to zaplatí 2x. Jednou přímo tuto akci, podruhé ve zvýšení cen zboží, které se kamiony přepravuje. To je teda pěkně drahá sranda. Už se těším na Kalouse, co vymyslí, starý lišák.
Major Milda
Tupohlávek chce taky pořád něco řídit a přitom neuřídí ani vlastního pindíka
Tupohlávek vám pěkně naivní modrří přátelé vypěnil:
http://zpravy.idnes.cz/topolanek-klaus-trpi-obrozeneckou-obsesi-fgx-/domaci.asp?c=A070103_100829_domaci_jba" target="_blank">http://zpravy.idnes.cz/topolanek-klaus-trpi-obrozeneckou-obsesi-fgx-/domaci.asp?c=A070103_100829_domaci_jba
Major Milda
Re: Tupohlávek chce taky pořád něco řídit a přitom neuřídí ani vlastního pindíka
O Miroslavu Kalouskovi jste řekl, že má větší schopnosti vést ministerstvo financí než Vlastimil Tlustý. Víte, není to smutné, když pan Tlustý je váš hlavní dlouholetý ekonomický expert? K tomu řeknu jedinou větu a dál se k tomu nebudu vyjadřovat. Já jsem měl čtyři měsíce na to, abych si otestoval ty lidi, kteří do té doby neměli možnost sedět v žádné vládě. To byli všichni kromě Martina Římana, který před mnoha lety dělal rok a půl ministra dopravy. Měl jsem možnost si je otestovat lidsky, profesionálně, politicky, odborně. A Vlastimil Tlustý v tomto hodnocení neuspěl. Takže to je všechno, co k tomu řeknu.
No ale není to... To je všechno, co k tomu řeknu! Všechno, co k tomu řeknu!
Jarda
BTW : ten článek nemá logiku
Mýto musí nutně vynést přesně tolik peněz, kolik se plánovalo (předpokládám, že borec na ministerstvu co to počítal vycházel z nějaké kvalitně zpracované statistiky). Jsou jen 2 možnosti, aby tomu tak nebylo : 1. výrazně by musel poklesnout počet kamionů na českých dálnicích - to nepředpoklýdám, nebo 2. by to řidiči kamionů museli nějak mazaně obcházet - to je věc kontroly a její kvality.
Bidlo
Re: BTW : ten článek nemá logiku
Obávám se že vycházíte ze zcela nesprávného předpokladu že státní úředník odpovědně rozhoduje o penězích, vybraných od daňových poplatníků. Zkušenost nás učí, že tito úřední tvorové jsou velmi vynalézaví a hrabaví a moc dobře vědí, jak se dostat k lizu.
mad
Kolik stojí mýtné?
Prosím o informaci, kde lze zjistit kolik nás skutečně stojí mýtné. Vím, že se hovořilo o ceně 22mld, ale nemám přehled jakým způsobem se cena má splácet, zda z výnosů nebo vše při předání... a na druhé straně jaké mají být plánované příjmy? Původně pan náměstek Kubínek uváděl 20mld, následně 16mld a pak skromnějších 8-10mld. Myslím, že běžný občan nemůže od sebe oddělovat příjmy a výdaje, to si skutečně může dovolit pouze ten, za něhož výdaje platí někdo jiný.
Jarda
Nejvyšší čas ...
... začít připravovat výběr mýtného i pro osobní auta. Dodat několik milionů jednotek, pro každý osobák - to bude kšeftíček, to bude žrádlo pro úředníky, kteří budou vybírat dodavatele. A je snad předem jasné, že ty vily v Karibiku si všichni budou kupovat za peníze, které jim odkázal jejich pracovitý a šetrný tatínek ...
Jan Zachrta
Es kommt der Tag....!
Přijde den a budeme platit mýto všichni a všude. Jak jinak by se dal uživit sociální stát v duchu nejlepších tradic Evropské unie? Ve Francii připravují zákon o právu na byt a EU je přeci náš vzor. Za pár let se budeme učit čínsky, abychom porozuměli státním úředníkům.
Všeználek
Myšlenka
Tento systém úspěšně funguje v mnoha zemích. Tak nevím, proč by neměl fungovat i u nás. Ale některé "rozumy" z diskuze jsou celkem zábavné.
Ren
Re: Myšlenka
Přesně tak. 700 neplatičů za dva dny...to je další milión jenom na mýtě, který se vrátí v pokutách. Spousta aut stojí, protože nemají jednotky do aut, nebo zkouší, jestli to zvládnou ve stejné rychlosti po okreskách a do měsíce budou stejně na dálnici. Hodně taky záleží na tom, jak si to spočítají maďarské a slovenské dopravní společnosti, jestli se jim třeba nevyplatí, jezdit opět přes Rakousko. Těch maďarských kamionů tady jezdí tisíce a na výběru mýta by to bylo znát.
Honza
Směšné je,
že politici se nám snaží namluvit (a jak se zdá, tak většina lidí jim to baští), že výběr mýtného je nějakým přínosem pro "naši" společnou pokladnu. Ve skutečnosti je to ovšem jen další forma zdanění, která tahá peníze z našich kapes. Dopravci nejezdí po dálnicích pro vlastní potěšení, ale vozí žboží a zpoplatnění této dopravy se nutně nakonec promítne do ceny výrobků, které kupujeme. Navíc jsme ještě nedobrovolně zaplatili vybudování předraženého technického monstra a souvisejícího administrativního systému (a také stovky milionů zisku firmy Kapsch a srovnatelně velké částky, kterou shrábli na úplatcích politici a státní úředníci). Takže čemu někdo tleská?
Bidlo
Re: Směšné je,
Je to zdanění principiálně stejné jako byly dálniční známky.
divák
viníci jsou jasní
zato mohou Paroubek a komunisté - to je přece každému solidnímu příznivci ODS (to jest vzdělanému a výdělečně schopnému člověku) jasné....
Jarda
Re: viníci jsou jasní
Špatně - v téhle zemi přece může za všechno špatné ODS, to je snad jasné každému soudnému voliči ČSSD ...
čtenář zdrojů
pro hloupé novináře
1.ledna se vybralo 810 tisíc Kč. Včera se vybralo 11 milionů. Dnes to může být třeba 10 milionů, nebo možná 25 milionů. Jinými slovy: počkejme aspoň 14 dní na nějaké relevantní výsledky a nesuďmě mýtné za 2 dny provozu.