Diskuze
LN: Škoda neuzná vady kvůli bionaftě
Děkujeme za pochopení.
fukin
Oficiálně to Škodovka neprohlásí
Kdyby totiž Škodovka oficiálně prohlásila,že jejich motorům (VW) škodí palivo s biosložkou,v ten okamžik by si VW v celé západní Evropě ani neškrtnul.
V Německu se tankuje bionafta i do kamionů. Já na ni jezdím roky,motor mám Japonské výroby.
Stredocech
Re: Oficiálně to Škodovka neprohlásí
No, pokud se životnost motoru zkrátí o 30%, výrobci to patrně vadit nebude a Vy to těžko budete někde reklamovat.
lukas
Kratochvil je mizerny novinar
Vsera rekl jasne v radiozurnalu Riman, ze je oba nesmyslna.....experti automobilek nevidi v biopalivech problem pokud neprekroci 5% ...co z je u nas stanoveno normou ´jako horni mez.......bohuzel Kratochvil...pisalek clanku..je bud podplaceny..coz neni nic noveho nebo hloupy a spatny novinar..vsechny tri veci bych od LN necekal
MB
Re: Kratochvil je mizerny novinar
Neuvěřitelné jaké nesmysly a zavádějící informace poskytuje deník LN. silně se to podobá bulváru a článek je velice tendenční a naprosto zkreslující skutečnosti.
záměr či ne?
snaha vyvolat nesmyslnou debatu o škodlivosti 2% biosložky pro motory se daří. je to samozřejmě nesmysl. jedná se dokonce o normě, která by měla povolit biosložku do 10% v mn, protože to na motory nemá žádný negativní vliv, spíše naopak. viz Německo nafta se 7% a nikdo to neřeší.
Tokamak
LN to s bojem proti biopalivům docela přehání
Sice se mi současný stav také nelíbí, spíš si myslím, že to co se dnes děje je nesmysl, ale přeháněním a polopravdami nikoho nepřesvědčí.
Myslím, že když už biopaliva, tak je možné v upravených vozidlech (třeba v zemědělství) spalovat čisté rostlinné oleje a ne řepku převážet po celé Evropě tam a zase zpátky a nesmyslně náročně z ní vyrábět bionaftu s příměsemi, které při vyšším podílu bionafty v naftě poškozují motory. To samé platí pro biolíh, alespoň pokud k jeho výrobě nevyužijeme odpadní teplo z elektráren, protože jinak je lepší biomasu určenou k jeho výrobě spálit v kogeneračních zdrojích.
A hlavně se to nesmí přehánět, abychom místo ochrany přírody, nedosáhli přesného opaku.
Jindra
Re: LN to s bojem proti biopalivům docela přehání
Kde soudruh zasáhne, 100 let tráva neroste. A EU je banda soudruhů.
Petr
reakce na clanky LN o biopalivech
Povinne primichavani funguje v cele Evrope. Kdy byl posledni 2 roky napr.v Rakousku a tankoval, tak ani nevi,ze mel v nadrzi cca 4% metylesteru (bioslozka). Jinak - dle evropske normy na paliva je mozno davat do paliva 5% bioslozky a stale je to palivo dle normy. Spise se mi zda, ze si nekdo zaplatil slusnou PR ANTIKAMPAN. Ty argumenty pouzite jiz v uternim vydani LN jsou silne na vode! Spise se divim LN, ze se nechala do takovych to placenych clanku zatahnout!!!!!
Jindra
Re: reakce na clanky LN o biopalivech
Za vším bude imperialismus a velkokapitál, možná i reakce.
Kurt
Vytírání očí
Bionafta se musí z něčeho vyrobit, musí se v něčem upravit, holedbají se, že ušetří přírodní suroviny a je to jen stupidní a nepromyšlený způsob jak lidem nakukat, že se něco dělá pro
ekologii a klesající zdroje nafty. Přitom je to nesmyslné jako větrné elektrárny. Výroba stojí víc než se ušetří. Všechno by se vždy mělo řádně propočítat na své původní prvky a nedávat jen na pochybené a pomýlené názory nedouků, kteří tvrdí, že se tím ušetří. Kdyby to bylo tak jednoznačné, tak se divím, že celý svět už nejezdí na líh.
Pavel
Pokud je to zákon, tak....
Pokud je bionafta přidávaná v souladu s normami a zákony, tak se bude muset každý výrobce přizpůsobit nebo určit, kde se má tankovat. Zase se jen mlží.
Mejla
Není větších blbců než českých novinářů, zvláště z Lidovek.
MEŘO se do standartní nafty přidává již spoustu let ve spoustě zemí. Na bionaftu jsem najel s Octavií 350 000 km bez jakékoliv poruchy či zvýšeného opotřebení. Předtím jsem to projednal s techniky v Ml. Boleslavi a schopnost provozu mi bez problémů potvrdili.
Ada
Re: Není větších blbců než českých novinářů, zvláště z Lidovek.
350 000 km?? Tak velkejj zvoranej lán by muselo bejt vidět i z vesmíru...